eur:
398.99
usd:
368.21
bux:
90294.63
2025. március 21. péntek Benedek
Forgalmi dugó Budapesten, a Hungária körúton 2017. november 27-én. A kínai miniszterelnök látogatása és a Kína-Kelet-Közép-Európa (KKE) csúcstalálkozó miatt forgalomkorlátozásokat vezettek be a fővárosban.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Meglepő információk a fővárosi dugódíjról

Bevezethetik a dugódíjat – derül ki a múlt héten nyilvánosságra hozott Budapesti Mobilitási Tervből. A dokumentum a következő évek fővárosi építési teveit is tartalmazza.

A www.budapest.hu internetes oldalon elérhető Budapesti Mobilitási Terv, amelyet a fővárosi önkormányzat hozott nyilvánosságra. A tervezet tartalmazza a fővárosi személyforgalmi behajtási díj rendszer, ismertebb nevén dugódíj bevezetését, 2021 és 2025 között, egy 3,3 milliárd forintos projekt keretében – írta meg az Index. A meglepetés, hogy a három (szűkös-közepes-gazdag) költségkeretre kidolgozott javaslatok mindegyike számol a dugódíj bevezetésével 2025-ig.

Erről korábban már konkrét elképzelések voltak, a főváros 2015-ben kétlépcsős javaslatot terjesztett a kormány elé. Ezt Tarlós István főpolgármester mondta el.

"Az egyik szerint Budapest teljes közigazgatási területére bevezetnének egy Budapest-matricát, egy évre 5000, egy hónapra 450-500 forintért".

A főpolgármester emlékeztetett: minden magyar megyében van úthasználati matrica.

A másik 2015-ös javaslat szerint a Budapest matrica mellett kijelöltek volna egy belvárosi zónát, amelyen belül szintén fizetnie kellett volna az autósoknak. Tarlós István elmondása szerint a belső zónáról még akkor is kétféle elképzelés is létezett. Ő a szűkebbet, csak a városmagot érintő zónát javasolta, és nem a Hungária körgyűrűig tartó nagyobb területet.

A dugódíj bevezetését Tarlós István akkor elkerülhetetlennek tartotta, mivel a 4-es metró megépítésének az unió felé vállalt feltétele volt. Később azonban ez lekerült a napirendről.

A Budapesti Mobilitási Terv szerint a dugódíj enyhíthet a jelentős közlekedési forgalom okozta környezeti problémákon. A dokumentumban azt is megfogalmazzák, hogy a díj bevezetéséhez szükség lenne a P+R parkolók ütemes megvalósítására is. A tervről mindenki írhat észrevételeket, a budapest.hu honlapon feltüntetett e-mail címre.

VEKE: nem indokolt a dugódíj

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke nem tartja reálisnak a dugódíj bevezetését, és egyáltalán nem is biztos benne, hogy bevezetik. Dorner Lajos szerint a dugódíj az uniós előírások miatt került csak ismét a hírekbe.

A VEKE vezetője úgy látja, egyszerre több intézkedésre, a többi között az M0-s mentén lenne szükség minél több P+R parkolóra, és onnan kötött pályás, nagy kapacitású behordást megoldani a belvárosba - köztük az M2-es metró összekötése a gödöllői HÉV-vel.

Dorner Lajos szerint az is sokat segíthetne, ha nem minden munkahely és iskola a belvárosban lenne.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Fürjes Balázs az új NOB-elnökről: nagy nap ez, történelmi döntés született

Fürjes Balázs az új NOB-elnökről: nagy nap ez, történelmi döntés született

Forradalmi változásokra nem kell számítani, Thomas Bach örökségére épít majd Kirsty Coventry is a Nemzetközi Olimpiai Bizottság elnökeként – mondta az új vezető megválasztása után Fürjes Balázs. A szervezet magyar tagja kiemelte, sosem volt még afrikai és női vezetője a NOB-nak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.21. péntek, 18:00
Rakonczay Gábor
extrém sportoló, az Atlanti-óceán átevezője
Földindulás jön az EU-ban, teljesen új rendről döntöttek Brüsszelben

Földindulás jön az EU-ban, teljesen új rendről döntöttek Brüsszelben

Az uniós vezetők a csúcstalálkozón három kiemelt gazdasági célt határoztak meg: az energiaárak csökkentését, a versenyképesség növelését és a tőkepiaci unió elmélyítését. A vállalkozások terheinek mérséklése érdekében a bürokrácia visszaszorításáról is döntöttek, különös tekintettel a kis- és középvállalkozásokra. A befektetések ösztönzése érdekében olyan intézkedéseket fogadtak el, amelyek hatékonyabbá teszik az európai megtakarítások mozgósítását és a pénzügyi piacok integrációját. Az ipar zöld átállása és az energiafüggetlenség szintén hangsúlyos téma volt, amelyre a vezetők összehangolt válaszokat ígértek. A fosszilis energia korszaka pedig hamarosan véget ér Európában – ismertette António Costa, az Európai Tanács elnöke és Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke a csütörtöki uniós csúcs utáni sajtótájékoztatójukon.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. március 21. 05:12
×
×
×
×