eur:
411.33
usd:
392.5
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Forgalmi dugó Budapesten, a Hungária körúton 2017. november 27-én. A kínai miniszterelnök látogatása és a Kína-Kelet-Közép-Európa (KKE) csúcstalálkozó miatt forgalomkorlátozásokat vezettek be a fővárosban.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Meglepő információk a fővárosi dugódíjról

Bevezethetik a dugódíjat – derül ki a múlt héten nyilvánosságra hozott Budapesti Mobilitási Tervből. A dokumentum a következő évek fővárosi építési teveit is tartalmazza.

A www.budapest.hu internetes oldalon elérhető Budapesti Mobilitási Terv, amelyet a fővárosi önkormányzat hozott nyilvánosságra. A tervezet tartalmazza a fővárosi személyforgalmi behajtási díj rendszer, ismertebb nevén dugódíj bevezetését, 2021 és 2025 között, egy 3,3 milliárd forintos projekt keretében – írta meg az Index. A meglepetés, hogy a három (szűkös-közepes-gazdag) költségkeretre kidolgozott javaslatok mindegyike számol a dugódíj bevezetésével 2025-ig.

Erről korábban már konkrét elképzelések voltak, a főváros 2015-ben kétlépcsős javaslatot terjesztett a kormány elé. Ezt Tarlós István főpolgármester mondta el.

"Az egyik szerint Budapest teljes közigazgatási területére bevezetnének egy Budapest-matricát, egy évre 5000, egy hónapra 450-500 forintért".

A főpolgármester emlékeztetett: minden magyar megyében van úthasználati matrica.

A másik 2015-ös javaslat szerint a Budapest matrica mellett kijelöltek volna egy belvárosi zónát, amelyen belül szintén fizetnie kellett volna az autósoknak. Tarlós István elmondása szerint a belső zónáról még akkor is kétféle elképzelés is létezett. Ő a szűkebbet, csak a városmagot érintő zónát javasolta, és nem a Hungária körgyűrűig tartó nagyobb területet.

A dugódíj bevezetését Tarlós István akkor elkerülhetetlennek tartotta, mivel a 4-es metró megépítésének az unió felé vállalt feltétele volt. Később azonban ez lekerült a napirendről.

A Budapesti Mobilitási Terv szerint a dugódíj enyhíthet a jelentős közlekedési forgalom okozta környezeti problémákon. A dokumentumban azt is megfogalmazzák, hogy a díj bevezetéséhez szükség lenne a P+R parkolók ütemes megvalósítására is. A tervről mindenki írhat észrevételeket, a budapest.hu honlapon feltüntetett e-mail címre.

VEKE: nem indokolt a dugódíj

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke nem tartja reálisnak a dugódíj bevezetését, és egyáltalán nem is biztos benne, hogy bevezetik. Dorner Lajos szerint a dugódíj az uniós előírások miatt került csak ismét a hírekbe.

A VEKE vezetője úgy látja, egyszerre több intézkedésre, a többi között az M0-s mentén lenne szükség minél több P+R parkolóra, és onnan kötött pályás, nagy kapacitású behordást megoldani a belvárosba - köztük az M2-es metró összekötése a gödöllői HÉV-vel.

Dorner Lajos szerint az is sokat segíthetne, ha nem minden munkahely és iskola a belvárosban lenne.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Történelmi támadás történt Ukrajna ellen? Megszólalt Vlagyimir Putyin - Híreink az ukrajnai háborúról csütörtökön

Történelmi támadás történt Ukrajna ellen? Megszólalt Vlagyimir Putyin - Híreink az ukrajnai háborúról csütörtökön

A tegnapi nap folyamán brit Storm Shadow cirkálórakéták csapódtak be Kurszk megyében, a támadást az ukrán légierő indította, átlépve ezzel egy újabb orosz "vörös vonalat." A fejleményekre válaszul az orosz vezetés állítólag tűzkészenlétbe helyezte néhány RSz-26-os interkontinentális ballisztikus rakétaindítóját (ICBM), elvileg nukleáris robbanófej nélkül. A nap folyamán egy ICBM-nek vélt rakétát ki is lőttek az orosz erők Dnyipró városára. Vlagyimir Putyin később közölte: valójában nem ICBM-et, hanem egy közepes hatótávolságú ballisztikus rakétát lőttek ki Ukrajnára. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború fejleményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×