eur:
411.27
usd:
393.01
bux:
0
2024. november 22. péntek Cecília
Versenytársat kapott a vonat

Versenytársat kapott a vonat

Rövidebb idő alatt célba ér, olcsóbb és kényelmesebb, mint a vonat – mi az? A telekocsis fuvarmegosztó portálok jelentős forgalmat generálnak a hazai nagyvárosok között, ám az úrvezetők mellett gyakran feltűnnek a profi kisbuszos szolgáltatók is - írja a Magyar Idők.

Ha az utazni vágyó okostelefonjának keresőjébe beírja a felkeresni kívánt város nevét, a találatok elején jó eséllyel valamelyik telekocsis portál ajánlata látható, mert gyorsabb és olcsóbb, mint a vonat.

Utóbbi mellett szólhat, hogy egész évre érvényes menetrend szerint közlekedik, azonban a telekocsik is sűrűn járnak. A vonat mellett szól, hogy kiszámítható környezetben és feltételekkel zajlik az utazás, míg egy „autóstoppos” kifoghat megbízhatatlan járművet, kellemetlen sofőrt. A telekocsis oldalak azonban korrekt minőségbiztosítással dolgoznak, a problémás sofőröket és a problémás utasokat is kiselejtezik az utólagos értékelések rendszerével.

A telekocsirendszernek azonban nem csak előnyei vannak. Az, hogy a sofőr nem ad számlát, kizárja a felhasználók közül mindazokat, akiknek a cégük megtéríti az útiköltséget. A menetdíj csak akkor vonzó, ha a teljes árú vonatjegyet vesszük alapul. Ráadásul telekocsival korántsem lehet eljutni mindenhová az országban.

A telekocsirendszert eredetileg azoknak találták ki, akik egyedül utaznának egy hosszabb úton, de szívesen megosztják a szabad üléseket benzinköltség-hozzájárulás fejében. Az online kommunikáció pedig pofonegyszerűvé teszi, hogy egymásra találjon a szabad ülés és az utazni vágyó, fizetőképes utas.

A rendszer annyira jól használható, hogy mára kisebbségben vannak az „amatőr” sofőrök. A forgalmas viszonylatokon telekocsi címszó alatt menetrend- és hivatásszerű személyszállítás zajlik. Ha azonban a kínálatot végigpörgetjük egy-egy portálon, láthatjuk, hogy sok járműben 6-8 szabad helyet hirdetnek. Ezek a kisbuszok egész nap oda-vissza ingáznak a főváros és valamelyik megyeszékhely között, igyekeznek minél több fizető utast felvenni, ezért ha kell, közbenső megállókat is beiktatnak, de akár lerobbant autó utasait is felveszik a sztrádán. Ráadásul mindezt számla- és adómentesen, hiszen az utasok elvben csupán hozzájárulást fizetnek az üzemanyagköltségekhez.

A telekocsik által lebonyolított utasforgalom mértékét megbecsülni sem lehet, de a MÁV-Start érintett IC-járatain érezhető az elszívó hatás.

Jelentős átalakulás akkor várható, ha a közúti személyszállítási piac liberalizációja megtörténik, akkor a versenyben megjelennek a belföldi expresszbusztársaságok, amelyek a fapados légitársaságokhoz hasonló árképzéssel, online értékesítéssel, komfortos járművekkel minden bizonnyal jelentős részesedést hasítanak majd ki a piacból. Ez pedig alighanem véget vet majd a kisbuszos telekocsibiznisznek is - írja a Magyar Idők.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a 3 éves béremelkedési program filozófiai hátterével is előállt

Orbán Viktor a 3 éves béremelkedési program filozófiai hátterével is előállt

A miniszterelnök pénteki terjedelmes interjújában tett bejelentést a csütörtökön ismertté vált megállapodás hátteréről a munkaadók és a munkavállalók között. Arról is beszélt, hogy a háború két legveszélyesebb hónapja következik. Közölte, meg fogja hívni Magyarországra a Nemzetközi Büntetőbíróság által üldözött Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnököt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×