A központi rendszer legkésőbb 2019 decemberében kezdi meg működését, ahhoz mind az országos, mind az elővárosi, regionális és helyi személyszállítási szolgáltatások csatlakoznak.
Az egységes elektronikus rendszer
- csökkenti a visszaéléseket a jegyekkel és a bérletekkel,
- átláthatóvá teszi az utazási kedvezmények igénybevételét,
- segítséget nyújt a menetrendek összehangolásához is.
A módosítás lehetőséget ad a közlekedésszervezőknek közösségi autóbérlő rendszer bevezetésére, a közösségi kerékpáros rendszer mintájára.
Könnyebbé válik a különböző közlekedési módok közötti átszállást lehetővé tevő - úgynevezett intermodális - csomópontok építését is. Ezen csomópontok körét a kormány rendeletben határozza meg a jövőben, építtetőjük a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., amely ingyenesen vagyonkezelője is lesz a beruházásokhoz megszerzett állami ingatlanoknak.
A vagyonátadást a közműfejlesztések és az önkormányzati fejlesztések terén is lehetővé teszi a módosítás.
A törvény biztosítja, hogy a közlekedési beruházások során kitermelt nyersanyag nem kerül ki a magyar állam tulajdonából, annak fel nem használt részét más beruházásoknál lehet hasznosítani.
A kerékpárutak gyors megvalósítása érdekében is speciális szabályokat fogalmaz meg a törvény.
A légügyi szektort is érinti a változás: a repülőorvosi központok éves felügyelete címén megállapított díjtételeket összevonják, csökkentik.
A külföldön lévők a külképviseleteken juthatnak hozzá a vezetői engedélyek cseréjéhez szükséges igazolásokhoz, a közúti gépjárművezetők pályaalkalmassági vizsgálatánál pedig ismét biztosított lesz a fellebbezés lehetősége.