A közgyűlés még 2016 nyarán döntött arról, hogy
2017-től már csak a koncessziós pályázaton, 20 évre kiválasztott egyetlen cég buszai vihetik majd körbe a turistákat Budapesten,
de a közbeszerzési pályázatot még abban az évben érvénytelennek nyilvánította az önkormányzat.
Az indoklás szerint az önkormányzat szakértői arra jutottak, hogy a koncesszió 20 éve alatt a magas, százmilliárd forint fölötti várható bevétel jelentős hasznot hozna az ajánlattevőnek, de a főváros ehhez képest kevés koncessziós díjbevételhez jutna.
A fővárosban jelenleg négy cég működtet ilyen járatokat, közülük hárman korábban még Orbán Viktortól is segítséget kértek, hogy a főváros ne szüntesse meg a versenyt az ágazatban.
A Fővárosi Közgyűlés az október 25-i zárt ülésén ismét egységes szabályokat tartalmazó koncessziós szerződéshez kötötte az autóbuszos városnéző (hop-on, hop-off) szolgáltatást. A TED-en most megjelent koncessziópályázat
15 évre szól, és előírja, hogy április 1. és október 31. között 15–50, míg télen 5–50 buszt kell közlekedtetni