eur:
394.66
usd:
369.26
bux:
65234.11
2024. április 23. kedd Béla

Életet mentenek és megelőző munkát végeznek az ügyelők

Az öngyilkosságok megelőzésére jöttek létre a lelkisegély-szolgálatok, de ma már sokféle problémával fordulnak az emberek az úgynevezett ügyelőkhöz, akik a hívásokat fogadják - mondta az InfoRádiónak Székely András, aki idén áprilisig a Magyar Lelki Elsősegély-szolgálatok Szövetségének elnöke volt.

MÁjus 16-án van a Lelki Elsősegély Szolgálatok Világnapja. A magyar telefonos lelkisegély-szolgálatokat (116-123-as ingyenes számot) évente ötezren hívják fel azzal, hogy öngyilkosok akarnak lenni, de nem ők vannak többségben, hanem azok, akik elvesztettek valami fontosat - egy szerettüket, a munkájukat vagy a lakásukat -, és ezt nem tudják senkivel megbeszélni, hogy feldolgozzák a traumát. 

"A hívások többsége nem öngyilkossági krízisről szól, sok esetben kell érzelmi támaszt adni nehéz élethelyzetekben, mindennapos krízisekben a szociálistól a magánéleti, párkapcsolati krízisekig. Ezeken keresztül egyfajta preventív tevékenységet folytatunk, és segítünk abban, hogy az emberek ne jussanak el az öngyilkosság gondolatáig" - mondta az InfoRádiónak Székely András.

Évente körülbelül 100 ezer esetben hívják őket és tudnak konkrétan segíteni az embereknek.

A hívások 5 százaléka kifejezetten súlyos öngyilkossági krízishívás, de 20-30 százalék között van azok száma is, amelyek kapcsolódnak az öngyilkossági gondolatokhoz, problémákhoz. 

A többi magánéleti nehézségekkel kapcsolatos.

Bizonyos időszakokban többen keresik meg a segélyszolgálatot, például karácsony környékén, akár a magány, akár az ünnepekhez kötődő stressz kapcsán.

Magyarországon jelenleg 500 ügyelő fogadja a hívásokat a telefonos lelkisegély-szolgálatoknál, de Székely András szerint jóval több önkéntesre lenne szükség - számukra most képzést is indítanak. 

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.23. kedd, 18:00
Sz. Bíró Zoltán
történész, Oroszország-szakértő
Berobbant a mesterséges intelligencia a vállalatok életébe, mindenki beszáll az AI-versenybe

Berobbant a mesterséges intelligencia a vállalatok életébe, mindenki beszáll az AI-versenybe

Az első számú globális megatrend lett a mesterséges intelligencia boom, ami alapjaiban ír át üzleti modelleket, diszruptálhat iparágakat és felborítja az eddigi játékszabályokat. Egy teljes konferencianapon keresztül azzal foglalkozunk az AI in Business c. rendezvényünkön, milyen változásokat hoz az AI az üzlet számára az egyes szektorokban és területeken. Mellébeszélés helyett üzleti stratégiákat, valós megoldásokat és use case-eket mutatnak be a témát ismerő tanácsadók, IT-beszállítók, és azok a vállalati vezetők, akik már aktívan keresik vagy már meg is találták az AI-ban rejlő üzleti lehetőségeket. A Portfolio AI in Business rendezvényéről ebben a cikkünkben számolunk be.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×