eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 23. szombat Kelemen, Klementina

Nem természetes, hogy ütközés után kigyullad egy jármű

Több oka is lehet annak, hogy a magyar fiatalokat szállító busz a helyszíni beszámolók szerint féknyom nélkül oszlopnak ütközött egy veronai autópálya-kijáratnál az A4-es autópályán - mondta az InfoRádiónak Pausz Ferenc, közlekedési mérnök, az Országos Polgárőr Szövetség alelnöke.

„Az, hogy nem volt féknyoma egy járműnek, adódhat egyrészt abból, hogy eleve nem fékezett a sofőr, vagy nem olyan intenzitással fékezett, hogy a kerekek csúsztak volna. Ezenkívül más nem nagyon vezethet ilyen következményhez. Még ha van is ABS a gépkocsiban, az akkor is valamiféle féknyomot produkál” - fogalmazott Pausz Ferenc.

Ennek a hátterében nagyon sok minden állhat, többek között az is, hogy elaludhatott a sofőr, és már nem volt ideje fékezni – véli a közlekedési mérnök.

„Amikor a járművezető észlel valamit a környezetében, amire reagálnia kell, egy-másfél másodperc reakcióidő alatt dönti el, hogy mit fog csinálni. Ám ha ez idő alatt bekövetkezik az ütközés, a borulás vagy más baleset, akkor nem volt ideje arra, hogy a döntés után cselekedhessen. Egy elalvás vagy mikroalvás után pedig ez a reakcióidő még hosszabb lehet” - fogalmazott Pausz Ferenc.

„A másik feltételezés az, hogy nem működött a fékberendezés, tehát nem alakult ki a fékhatás. Ezt a szakértők meg fogják vizsgálni, amikor a vizsgálat megindul” - tette hozzá a közlekedési mérnök.

Hangsúlyozta: egy ütközéses balesetnek egyáltalán nem természetes következménye az, hogy kigyullad a jármű.

„Sok egyéb olyan tényezőnek is együtt kell működnie, ami odáig vezethet, hogy kigyullad a jármű. Például eltört valahol egy üzemanyagcső, és ez egy szikra következtében kigyulladhatott. Az esetek nagy részében azért az ütközések következtében nem szoktak a járművek kigyulladni. Főleg akkor nem, ha dízelolaj hajtja a járművet” - részletezte a szakértő.

Arra, hogy dízeljárműről lehet szó, abból következtet Pausz Ferenc, hogy a nagyobb mérető járműveknél és általában a személyszállító buszoknál is sokkal gyakoribb a dízeljármű, mint a benzines.

Hozzátette a szakember, hogy ez lehet véletlenek egybeesés, de benne lehet az is, hogy a busz műszaki állapota nem volt megfelelő.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

A lehetséges tárgyalások előtt várható a háború legrosszabb szakasza – mondta az InfoRádióban a biztonságpolitikai szakértő, miután Ukrajna nyugati rakétákat lőtt ki Oroszországra, az pedig minden korábbinál keményebb válaszlépésekkel fenyegetőzik, sőt egyet már végre is hajtott Dnyipro városával szemben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa
Szépen zárt Amerika

Szépen zárt Amerika

Felemás hangulatban telt a kereskedés ma reggel Ázsiában, ezt követően pedig emelkedéssel indult a nap Európában, a vártnál gyengébb BMI-adatok hatására azonban gyorsan lefordultak a vezető részvényindexek, délutánra azonban ismét a vevők vették át az irányítást. Az aranynak eközben 2023 októbere óta a mostani lehet a legerősebb hete, mivel a piaci szereplőket aggasztja az ukrajnai háború eszkalációjának veszélye. Érdemes eközben a bitcoinra is figyelni, az árfolyam már közelíti a 100 000 dolláros szintet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 22. 20:53
×
×
×
×