Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János

A BKV igazgatósági elnöke nem támogatja a további buszkiszervezést

A BKV igazgatósági elnöke szerint súlyos kockázatokkal járnak a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) busztenderei, s amíg nem rendeződnek a finanszírozási kérdések, nem támogat semmilyen kiszervezést.

Várszegi Gyula vasárnap azt mondta, hogy miután továbbra sem biztosított a BKV finanszírozása, minden egyes tender "nagyobb szeletet vág ki az egész tortából", vagyis egyre rosszabb helyzetbe hozza a társaságot. Rámutatott, hogy a kormány még nem döntött a BKV támogatásáról, így nem tudni, van-e fedezete a külsős szolgáltatói buszok működtetésének.

Ha a mostani kondíciók maradnak, akkor nincs - jelentette ki -, illetve csak olyan módon, hogy a BKV-tól veszik el. A BKV igazgatósági elnöke úgy vélte: a 150 busz kiszervezéséről szóló első tender arra volt jó, hogy tisztázódott, ez a koncesszió többe kerül, mint a BKV költségszintje. Úgy vélte: ha a kormány vállalja a többletet, akkor más a helyzet, de akkor is van jobb megoldás.

"Okos szabó előbb mér, aztán vág" - fogalmazott Várszegi Gyula, megjegyezve, hogy ez most éppen fordítva történik, ami a BKV szempontjából egyáltalán nem helyes, a fővárosnak pedig óriási kockázat a fedezet nélküli költekezés.

Szólt arról is: akkor lenne korrekt a tenderkiírás, ha a BKV is el tudna indulni rajta, de a gazdasági kondíciói ezt nem teszik lehetővé.

Az igazgatósági elnök kitért arra is, hogy a BKV és a főváros megegyezett a bankokkal az adósságállomány átütemezéséről. Ennek az egyik feltétele - folytatta - miszerint egy nagyobb kiszervezés vagy a BKV hitelképességét érintő intézkedés esetén a bankokkal előzetesen egyeztetni kell.

Várszegi Gyula leszögezte: a kérdést nem műszaki, hanem pénzügyi-gazdasági kérdésnek tartja, s amíg ezek a kérdések nem rendeződnek, nem támogatja a kiszervezést.

A BKK és a BKV busztenderének célja, hogy egyes járatokat alvállalkozói üzemeltetésbe adjanak. Az első busztenderen október közepén hirdettek eredményt, a pályázatot a VT-Transman Kft. nyerte. A társaság 150 darab Mercedes Citaro busza jövő júliusig érkezhet meg Budapestre. A BKV előzőleg a finanszírozási kérdések miatt a Fővárosi Közgyűléstől várt döntést arra vonatkozóan, hogy hirdethetnek-e eredményt; a testület azonban rendkívüli ülésén ezt a központ és a BKV igazgatóságaira bízta.

A Magyar Nemzet pénteki cikkében a buszkiszervezés leállításának lehetőségéről írt, meg nem nevezett városházi forrásokra hivatkozva. György István városüzemeltetési főpolgármester-helyettes és Németh Zoltán, a Fidesz-KDNP képviselőcsoport vezetője azonban jelezte: a fővárosi Fidesz-KDNP frakciója és maga a közgyűlés is egyértelmű döntést hozott az új autóbusz-üzemeltetési modellről, és nem látják okát a döntés megváltoztatásának. Erre reagálva Tarlós István főpolgármester azt közölte: semmilyen felelősséget nem vállal a BKV jövő évi működési biztonságáért, amennyiben újabb busztendert írnak ki a társaság finanszírozásról szóló kormánydöntés előtt.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×