Nem véletlen, hogy a gyár élve a magyarországi kedvező feltételekkel, Debrecenben új telephelyet létesít, ahol már kezdetben évente 150 ezer autót gyárthatnak. A BWM döntését a német média úgy értékeli, hogy ez mind a lakosság, mind pedig a kormány érdekeit egyaránt szolgálja.
A gazdasági körökben hangadó "Manager Magazin" beszámol arról, hogy Debrecen külvárosában már 2023-ban legördülnek a futószalagról az első BMW-k. A lap hangsúlyozza, hogy az egy milliárd euró beruházással épülő BMW gyár legalább ezer alkalmazottnak biztosít majd munkalehetőséget. A cikkhez a "Manager Magazin" fényképet is mellékel, amelyen a köztisztasági hivatal néhány dolgozója látható, az aláírás pedig kiemeli, hogy
a magyar lakosság jó része szegénységben él, ezért a BMW beruházását minden bizonnyal nemcsak a kormány, hanem a lakosság is örömmel fogadja.
Az ugyancsak kereskedelmi körökben közkézen forgó "Handelsblatt" idézi a BMW felügyelőtanacsának elnökét, aki szerint a magyarországi beruházás az autógyár világméretű terjeszkedési perspektíváját bizonyítja. A lap utal arra, hogy a telephely építése a jövő év második felében kezdődik és elektromos, valamint hibridmeghajtású modellek készülnek majd az üzemben. A cikkíró kifejti, hogy
az alacsony munkabérek, valamint Magyarország földrajzi helyzete pluszpontot jelent a német autógyárak számára.
Utal arra is, hogy Debrecent közvetlen légi járat köti össze Münchennel, a BMW székhelyével. A "Handelsblatt" cikke így zárul: a BMW döntését a jó infrastruktúra, a jól képzett munkaerő valamint a beszállítóipar minősége határozta meg.
Ugyanezt a véleményt képviseli a Frankfurter Allgemeine Zeitung, amely – miután beszámol a tervezett debreceni BMW adatairól, rámutat arra, hogy mind az Audinak, mind pedig a Mercedesnek már van telephelye Magyarországon és
számukra is a kitűnő infrastruktúra, a kimondottan jól képzett szakemberek, valamint a beszállítók közelsége volt a perdöntő.
A "Stuttgarter Zeitung" is tudósít az új BMW-üzem tervéről, utalva arra, hogy Debrecenben hagyományos, elektromos és hibridmeghajtású autókat gyártanak majd, kitér azonban arra is, hogy a BMW-csoporthoz tartozó Mini kisautót egyelőre nem tervezik Magyarországon előállítani, habár a Minit jelenleg Nagy-Britanniában gyártják és a termelés folytatása London uniós tagságának felmondása után problematikussá válik.
A bécsi "Die Presse" szintén ír a már Magyarországon működő két német autógyárról és a BWM szerdán bejelentett döntéséről, majd rámutat arra, hogy a gépkocsigyártásból ered a magyar export egyharmada és ha a BMW debreceni üzemében is megkezdődik a termelés ez az arány már 40 százalékra emelkedik. A "Die Presse" idézi az ING budapesti elemzőjét, aki szerint az új BMW-gyár számos munkalehetőséget teremt ugyan egy kevésbé fejlett térségben, ugyanakkor bizonytalan, hogy lesz-e elegendő jelentkező az állásokra.