eur:
411.32
usd:
392.96
bux:
79551.8
2024. november 25. hétfő Katalin
München, 2016. január 7.David Cameron brit kormányfő (b) kezet fog egy alkalmazottal a német járműgyártó müncheni gyárában 2016. január 7-én. Középen Harald Krüger, a BMW vezérigazgatója, jobbról Ian Robertson, a BMW értékesítési és marketing igazgatója. (MTI/EPA pool/Michaela Rehle)
Nyitókép: MTI/EPA pool/Michaela Rehle

A német sajtó szerint mindenkinek jó a BMW debreceni beruházása

Miközben a német lapok a jól képzett munkaerőt dicsérik, az autógyár müncheni központjában bejelentették, hogy a vártnál is jobb eredményt ért el a cég, idén eddig rekordszámú autót értékesítettek.

Nem véletlen, hogy a gyár élve a magyarországi kedvező feltételekkel, Debrecenben új telephelyet létesít, ahol már kezdetben évente 150 ezer autót gyárthatnak. A BWM döntését a német média úgy értékeli, hogy ez mind a lakosság, mind pedig a kormány érdekeit egyaránt szolgálja.

A gazdasági körökben hangadó "Manager Magazin" beszámol arról, hogy Debrecen külvárosában már 2023-ban legördülnek a futószalagról az első BMW-k. A lap hangsúlyozza, hogy az egy milliárd euró beruházással épülő BMW gyár legalább ezer alkalmazottnak biztosít majd munkalehetőséget. A cikkhez a "Manager Magazin" fényképet is mellékel, amelyen a köztisztasági hivatal néhány dolgozója látható, az aláírás pedig kiemeli, hogy

a magyar lakosság jó része szegénységben él, ezért a BMW beruházását minden bizonnyal nemcsak a kormány, hanem a lakosság is örömmel fogadja.

Az ugyancsak kereskedelmi körökben közkézen forgó "Handelsblatt" idézi a BMW felügyelőtanacsának elnökét, aki szerint a magyarországi beruházás az autógyár világméretű terjeszkedési perspektíváját bizonyítja. A lap utal arra, hogy a telephely építése a jövő év második felében kezdődik és elektromos, valamint hibridmeghajtású modellek készülnek majd az üzemben. A cikkíró kifejti, hogy

az alacsony munkabérek, valamint Magyarország földrajzi helyzete pluszpontot jelent a német autógyárak számára.

Utal arra is, hogy Debrecent közvetlen légi járat köti össze Münchennel, a BMW székhelyével. A "Handelsblatt" cikke így zárul: a BMW döntését a jó infrastruktúra, a jól képzett munkaerő valamint a beszállítóipar minősége határozta meg.

Ugyanezt a véleményt képviseli a Frankfurter Allgemeine Zeitung, amely – miután beszámol a tervezett debreceni BMW adatairól, rámutat arra, hogy mind az Audinak, mind pedig a Mercedesnek már van telephelye Magyarországon és

számukra is a kitűnő infrastruktúra, a kimondottan jól képzett szakemberek, valamint a beszállítók közelsége volt a perdöntő.

A "Stuttgarter Zeitung" is tudósít az új BMW-üzem tervéről, utalva arra, hogy Debrecenben hagyományos, elektromos és hibridmeghajtású autókat gyártanak majd, kitér azonban arra is, hogy a BMW-csoporthoz tartozó Mini kisautót egyelőre nem tervezik Magyarországon előállítani, habár a Minit jelenleg Nagy-Britanniában gyártják és a termelés folytatása London uniós tagságának felmondása után problematikussá válik.

A bécsi "Die Presse" szintén ír a már Magyarországon működő két német autógyárról és a BWM szerdán bejelentett döntéséről, majd rámutat arra, hogy a gépkocsigyártásból ered a magyar export egyharmada és ha a BMW debreceni üzemében is megkezdődik a termelés ez az arány már 40 százalékra emelkedik. A "Die Presse" idézi az ING budapesti elemzőjét, aki szerint az új BMW-gyár számos munkalehetőséget teremt ugyan egy kevésbé fejlett térségben, ugyanakkor bizonytalan, hogy lesz-e elegendő jelentkező az állásokra.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×