eur:
416.19
usd:
400.65
bux:
79973.37
2025. január 6. hétfő Boldizsár
Már jövőre megéri elektromos autót tartani

Már jövőre megéri elektromos autót tartani

Jövőre már ugyanannyiba kerül majd Európában elektromos autót tartani, mint benzin meghajtásút – állítja a svájci UBS. A bank emberei szabályosan darabokra szedtek egy Chevrolet Bolt kocsit, mielőtt előálltak merész kijelentésükkel.

Az európai vásárlók a vártnál gyorsabban állnak majd át az elektromos meghajtású autókra

– ezt jósolják a UBS bank elemzői.

A bank szakemberei az első, tömegesen gyártott és nagy táv megtételére készült elektromos autó mélyreható vizsgálata után jutottak erre az eredményre.

És hogy mennyire volt mélyreható a vizsgálódás? Annyira, hogy

alkotóelemeire szedtek szét egy Chevrolet Bolt kocsit, hogy megállapítsák valójában mennyibe kerülnek alkatrészei és mennyibe kerül az előállítása.

A UBS „boncnokainak” vizsgálata megállapította, hogy a Bolt – amely magyarul villámot jelent -

előállítási költsége 28.700 dollár lehet,

ami jóval alacsonyabb ár, mint amire számítottak. A Bolt motorjában mindössze három mozgó alkatrész található, míg egy Volkswagen Golfban 113.

Emiatt a Golf fenntartási költsége körülbelül kétszer akkora, mint az elektromos meghajtású Bolté.

A UBS becslése szerint az elektromos autó teljes fenntartási költsége, beleértve az üzemanyagot és más költségeket jövőre már ugyanazon a szinten lesz, mint a benzines autóké. Kínában az ár-paritás 2023-ban, míg az Egyesült Államokban 2025-ben valósul meg.

„Az emberek a vételárra figyelnek és alulbecsülik az üzemeltetési költségeket”

– mondta Patrick Hummel az UBS autóipari elemzője. Emiatt a bank véleménye az, hogy jövőre világszerte 50%-kal ugranak meg az elektromos-autó eladások.

2025-ben a világon eladott autók közel egyhatoda lesz elektromos meghajtású, Európában pedig ez az arány 2/3 lesz.

Már jövőre megéri elektromos autót tartani

Mindez globális szinten 14-szeres ugrás lesz. Az eladásokat jelenleg a magas árak, az alacsony kínálat és az egyelőre gyengén kiépített töltőhálózat fogja vissza.

A Bolt az első elektromos kocsi, amely egy töltéssel 380 kilométert tud megtenni és ezzel már a benzines és dízel kocsik riválisává vált.

A státusz-szimbólumnak számító kocsikat gyártó Tesla még az idén piacra dobja a 3-as modellt, míg a nagy gyártók 2020 előtt mutatják be új járműveiket.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Gémesi György: kemény év vár az önkormányzatokra, sok település kényszerült adóemelésre

Gémesi György: kemény év vár az önkormányzatokra, sok település kényszerült adóemelésre

A forráshiány és az elvonások miatt reálértékben kevesebb pénzből kell gazdálkodniuk az önkormányzatoknak idén, mint 2024-ben – mondta az InfoRádióban a Magyar Önkormányzatok Szövetségének elnöke. A gödöllői polgármester szerint az önkormányzatoknak nem maradt más lehetősége, mint az adóemelés és bizonyos kiadások visszafogása annak érdekében, hogy biztosítani lehessen a mindennapi működést.

„El tudjuk érni, hogy Putyin rábólintson, próbálják meg meggyőzni Zelenszkijt”

A pozsonyi parlament alelnöke szerint a szlovák kormány képes lenne elérni, hogy Vlagyimir Putyin részt vegyen az orosz-ukrán háború lezárását előidéző béketárgyaláson, amennyiben azt Pozsonyban tartanák. Andrej Danko megerősítette, hogy találkozni fog az orosz parlament és kormány képviselőivel. A szlovák ellenzéket arra szólította fel, hogy ők győzzék meg ugyanerről Volodimir Zelenszkijt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.07. kedd, 18:00
Aczél Petra
kommunikációs szakértő, a MOME rektorhelyettes
Trump ígéreteire rángatták a tőzsdéket

Trump ígéreteire rángatták a tőzsdéket

Vegyes mozgásokat mutattak az ázsiai tőzsdék a hétfői kereskedésben, míg Európában pozitív elmozdulásokkal indult az új hét. Az európai piacokon dél környékén begyorsult az emelkedés azt követően, hogy információk szivárogtak ki Donald Trump vámemelési terveivel kapcsolatban, később azonban elfogyott a lendület, miután Trump cáfolta a lapértesüléseket. Mindeközben az amerikai tőzsdék emelkednek a tech szektor vezetésével. A mai napon ugyan még nem érkeznek igazán piacmozgató makroadatok, azonban a hét későbbi részében több fontos amerikai munkaerőpiaci mutató is napvilágot lát majd.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×