Infostart.hu
eur:
387.67
usd:
330.57
bux:
109547.02
2025. december 19. péntek Viola
Már jövőre megéri elektromos autót tartani

Már jövőre megéri elektromos autót tartani

Jövőre már ugyanannyiba kerül majd Európában elektromos autót tartani, mint benzin meghajtásút – állítja a svájci UBS. A bank emberei szabályosan darabokra szedtek egy Chevrolet Bolt kocsit, mielőtt előálltak merész kijelentésükkel.

Az európai vásárlók a vártnál gyorsabban állnak majd át az elektromos meghajtású autókra

– ezt jósolják a UBS bank elemzői.

A bank szakemberei az első, tömegesen gyártott és nagy táv megtételére készült elektromos autó mélyreható vizsgálata után jutottak erre az eredményre.

És hogy mennyire volt mélyreható a vizsgálódás? Annyira, hogy

alkotóelemeire szedtek szét egy Chevrolet Bolt kocsit, hogy megállapítsák valójában mennyibe kerülnek alkatrészei és mennyibe kerül az előállítása.

A UBS „boncnokainak” vizsgálata megállapította, hogy a Bolt – amely magyarul villámot jelent -

előállítási költsége 28.700 dollár lehet,

ami jóval alacsonyabb ár, mint amire számítottak. A Bolt motorjában mindössze három mozgó alkatrész található, míg egy Volkswagen Golfban 113.

Emiatt a Golf fenntartási költsége körülbelül kétszer akkora, mint az elektromos meghajtású Bolté.

A UBS becslése szerint az elektromos autó teljes fenntartási költsége, beleértve az üzemanyagot és más költségeket jövőre már ugyanazon a szinten lesz, mint a benzines autóké. Kínában az ár-paritás 2023-ban, míg az Egyesült Államokban 2025-ben valósul meg.

„Az emberek a vételárra figyelnek és alulbecsülik az üzemeltetési költségeket”

– mondta Patrick Hummel az UBS autóipari elemzője. Emiatt a bank véleménye az, hogy jövőre világszerte 50%-kal ugranak meg az elektromos-autó eladások.

2025-ben a világon eladott autók közel egyhatoda lesz elektromos meghajtású, Európában pedig ez az arány 2/3 lesz.

Már jövőre megéri elektromos autót tartani

Mindez globális szinten 14-szeres ugrás lesz. Az eladásokat jelenleg a magas árak, az alacsony kínálat és az egyelőre gyengén kiépített töltőhálózat fogja vissza.

A Bolt az első elektromos kocsi, amely egy töltéssel 380 kilométert tud megtenni és ezzel már a benzines és dízel kocsik riválisává vált.

A státusz-szimbólumnak számító kocsikat gyártó Tesla még az idén piacra dobja a 3-as modellt, míg a nagy gyártók 2020 előtt mutatják be új járműveiket.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Magyarics Tamás: nagy tankerhajóként fordul az Egyesült Államok az új nemzetbiztonsági stratégiával

Magyarics Tamás: nagy tankerhajóként fordul az Egyesült Államok az új nemzetbiztonsági stratégiával

A nyugati félteke védelme nagyobb hangsúlyt kapott az Egyesült Államok nemzetbiztonsági stratégiájában, mint korábban – erről is részletesen beszélt az InfoRádió Aréna című műsorában Magyarics Tamás külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora. Sorra vette Washington terveit a nagy óceáni átjáróknál, megvilágította a Kínát, Grönlandot, Venezuelát érintő amerikai célok hátterét.

Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Európai egység alakult ki a gazdatársadalomban a mostani brüsszeli tiltakozást illető két ügyben: senki nem szeretne nagy mennyiségű, ellenőrizetlen dél-amerikai élelmiszer ellen küzdeni a piacért, illetve a green dealből adódó átállás anyagi terheit sem vállalnák a jelenlegi formájában. A tüntetés eredeti programját borították az éjszakai akciózások, amelyek jelenleg ott zajlanak, ahol a zárolt orosz vagyont Brüsszelben őrzik. Helyszíni tudósítás.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Megforgatták a forintot, megjött a fordulat is

Megforgatták a forintot, megjött a fordulat is

Jelentős mértékben gyengült a magyar fizetőeszköz árfolyama az elmúlt napokban az euróval és a dollárral szemben. A piaci mozgás hátterében nagyrészt az MNB keddi sajtótájékoztatóján elhangzott gondolatok állnak, amelyek a magyar jegybank lazuló előretekintő iránymutatását és - az adatok megfelelő alakulása esetén - a kamatcsökkentési ciklus megkezdését vetítették előre. Az MNB kommunikációs hangvételének puhulására erős piaci reakció érkezett: a forint árfolyama a döntés óta közel 6 egységet emelkedett az euróval és a dollárral szemben is, ami körülbelül 1,5 százalékos gyengülésnek felel meg. A forint gyengülő tendenciája kezdetben ma is folytatódott (az euró jegyzése már az október vége óta nem látott 390-es szint felett is járt), Kurali Zoltán MNB-alelnök óvatosságot hangsúlyozó megszólalása azonban fordulatot hozott a devizapiacokon. Végül erősödéssel állt meg az árfolyam.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×