Egyelőre nincs elképzelésünk arról, hogy mi okozhatta a Germanwings gépének a tragédiáját - hangsúlyozta a légi baleseteket vizsgáló hivatal, a BEA igazgatója egy sajtótájékoztatón, miután közölte, hogy a megtalált fekete dobozból sikerült "értékelhető adatokat" kinyerniük. Rémi Jouty azt mondta, a felvétel részletes elemzése hetekig is eltarthat, de ennél többet nem volt hajlandó elárulni, és például még arra az újságírói kérdésre sem válaszolt, hogy a pilótafülkében milyen nyelven folyt a beszélgetés.
A legnagyobb találgatás egyértelműen a Germanwings Airbus A320-as gépét irányító pilóták viselkedését övezi, a francia média által megszólaltatott szakértők többsége ugyanis érthetetlennek tartja, hogy a repülő nyolc percen át tartó, egyenletes, sürgősséginek nem nevezhető süllyedése közben egyszer sem próbáltak meg kapcsolatot létesíteni a légiirányítókkal.
E magatartásból az érintett szakemberek többsége arra következtet, hogy a vezetőfülkében légnyomáscsökkenés következhetett be, melynek hatására a pilóták elvesztették eszméletüket. Ám ebben az esetben a robotpilóta tovább irányította volna a gépet - teszik hozzá csaknem egyöntetűen, ami azt jelzi, hogy ez az amúgy kézenfekvő feltételezés elég gyenge lábakon áll.
A másik, lényegesen kevesebbet emlegetett eshetőség az, hogy a gépen terrorista támadás történt, és valaki vagy valakik szándékosan nekivezették a gépet a hegyeknek. Erről a lehetőségről a francia hatóságok rendkívül keveset kommunikálnak, többször hangsúlyozták azonban, hogy a dolgok jelenlegi állásánál semmilyen eshetőséget sem zárnak ki.
A New York Times amerikai napilap egyébként úgy értesült, hogy a fekete dobozon található hangfelvételek szerint az egyik pilóta még a zuhanás előtt elhagyta a vezetőfülkét, majd amikor vissza akart térni kollégája nem engedte vagy nem tudta visszaengedni a helyére. A lap szerint a felvételen előbb egy halk, majd később egy erősebb kopogás hallszik az ajtón, ám mindkettő válasz nélkül marad. Az értesülést a francia hatóságok nem kommentálták.
Abban minden szakértő egyetért, és ezt a BEA illetékesei is megerősítették, hogy a repülő egy darabban csapódott a hegyeknek, ha ugyanis a levegőben robbant volna fel, úgy szerintük darabjai sokkal nagyobb területen szóródtak volna szét. A baleset helyszínén egyébként több mint hatszáz tűzoltó és csendőr dolgozik, az első holttestek elszállítását pedig szerda este kezdték meg.
A Germanwings anyavállalata, a Lufthansa csütörtökön a tragédia helyszínére szállítja az áldozatok spanyol és német hozzátartozóit, a környező települések lakói pedig azzal nyilvánították ki spontán együttérzésüket, hogy közölték: készek elszállásolni a gyászolókat
Az utolsó összegzések szerint a Barcelonette nevű dél-kelet franciaországi városkától nem messze, egy autóval megközelíthetetlen, 1500-1600 méter magas hegyek között lezuhant repülőgépen összesen tizennyolc ország polgára utazott, hetvenketten német, ötvenegyen pedig spanyol állampolgárok voltak.
Súlyos gond merült fel az elektromos autózással kapcsolatban