eur:
413.97
usd:
393.18
bux:
78957.58
2024. december 4. szerda Barbara, Borbála
Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője (elöl) a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Bahreini Nagydíján a szahíri versenypályán 2022. március 20-án.
Nyitókép: MTI/EPA/Ali Haider

Wéber Gábor: a Ferrari a verseny miatt több dolgot bevállal, mint kellene

Bár az elmúlt hetekben a címvédő Max Verstappen szinte állva hagyta riválisait a Forma-1-es világbajnoki sorozatban, Wéber Gábor kommentátor még nem írná le az időmérő edzéseken remeklő Ferrarit.

Montreali győzelmével a címvédő Max Verstappen 175 pontos a vb-pontversenyben, red bullos csapattársának, Sergio Péreznek 129 van, míg a ferraris Charles Leclercnek 126. Még csak kilenc futam ment le a 22-ből, ezért Wéber Gábor Forma-1-es kommentátor nem szívesen jósol, hiszen lehetett látni, hogy milyen gyorsan tud változni az összkép.

"Ugyanakkor azt is érzem, hogy ekkora kilengések, ekkora hullámzások jellemzően nincsenek benne sokszor egy szezonban. Sergio Péreznek technikai gondja volt, amiatt esett ki Kanadai Nagydíjról, és valószínűleg Max Verstappent sem kerülik el a technikai problémák – de hogy olyan sűrűséggel jöjjenek elő, amivel Charles Leclerc a 49 pontos hátrányát könnyedén ledolgozza, abban kételkedem" - mondta érdeklődésünkre.

A kommentátor úgy látja, a Ferrarinak a tempója nagyon erős, és az időmérőn az olasz istálló a jobb, de versenykörülmények között a Red Bull jobb valamivel. Ezzel együtt olyan kicsi a különbség, hogy adott esetben Leclerc akár zsinórban elért győzelmekkel elkezdheti csökkenteni a lemaradást. A hátralevő futamokon a monacóinak 60:40 arányban többször kellene nyernie és Verstappen előtt végezni, különben nem tud előzni.

Wéber Gábor szerint a szezon eddigi részét az írja le a legjobban, hogy az időmérőkön Leclerc hatszor végzett az élen, Verstappen pedig kétszer, míg a futamgyőzelmekben pont fordított a helyzet.

"A két kiemelkedő versenyzője a szezonnak egyértelműen Leclerc és Verstappen.

Leclerc tempója mindig a helyén van, nála nagyon kevés egyéni hibát látunk.

Egy hibát tudnánk felhozni, az imolai megpördülését, amiért a hatodik lett, de ettől függetlenül rajta nem múlna" - fejtette ki a szakértő.

Wéber Gábor szerint a Ferrarinak jó a tempója, még kevés fejlesztéssel is, erős például a lassú kanyarokból való kigyorsításnál és a féktávokon, ami nagy előny lehet egy több pályán. Úgy látja, a megbízhatósági gondok részben annak is köszönhetőek, hogy annyira magas versenyre sarkallja a maranellóiakat a Red Bull, hogy egyszerűen nincs idő és hely tartalékolni. Ennek következtében valószínűleg a Ferrari sokkal több olyan dolgot bevállal, akár motorbeállításban, akár másban, amit alapesetben nem kellene.

A világbajnoki idény Silverstone-ban, a július 3-i Brit Nagydíjjal folytatódik.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Azonnal lépett a NATO, de nehéz bizonyítani a szándékos tengeri kábelrongálást
Tudósítónktól

Azonnal lépett a NATO, de nehéz bizonyítani a szándékos tengeri kábelrongálást

Továbbra is találgatások folynak arról, hogy egy kínai hajó szándékosan szakított el internetes kábeleket a Balti-tenger mélyén. Közben a régió NATO-tagállamait komoly feladat elé állítja a tenger biztosítása.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.04. szerda, 18:00
Orbán Gábor
a Richter Gedeon Nyrt. vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×