Infostart.hu
eur:
382.97
usd:
326.11
bux:
109213.64
2025. december 12. péntek Gabriella
MELBOURNE, AUSTRALIA - APRIL 10: The FIA Safety Car leads the field during the F1 Grand Prix of Australia at Melbourne Grand Prix Circuit on April 10, 2022 in Melbourne, Australia. (Photo by Robert Cianflone/Getty Images)
Nyitókép: Robert Cianflone/Getty Images

Válaszolt az FIA Verstappenék kritikájára

Többen sem voltak elégedettek a biztonsági autóval.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) közleményben jelezte, nem tartja jogosnak azokat a versenyzői észrevételeket és kritikákat, amelyek szerint az Aston Martin biztonsági autója túlságosan lassan haladt volna a múlt vasárnapi Forma-1-es Ausztrál Nagydíjon.

Több pilóta, így a világbajnoki címvédő Max Verstappen is kifogásolta a futam közben, hogy a Safety Car alacsony tempója miatt nem tudja megfelelő hőmérsékleten tartani a gumikat a versenyautóján. A Red Bull holland versenyzője "teknősként" jellemezte az Aston Martint, amely szerinte nem volt annyira gyors, mint a Mercedes biztonsági autója, amelyet más viadalokon használnak.

Az Ausztrál Nagydíjon kétszer is pályára hajtott a Safety Car, ugyanakkor a versenyen győztes és az összetettben is élen álló Charles Leclerc (Ferrari) azt mondta, bár maga is kínlódott a biztonsági autó mögött a gumik melegítésével, nem tartja valószínűnek, hogy az Aston Martin ennél gyorsabb tudott volna lenni.

"Szenvedtem, és akartam is panaszkodni, de aztán láttam, mennyire csúszkál a kanyarokban, és úgy éreztem, annál nagyobb tempót nem tud diktálni" - nyilatkozta a monacói versenyző.

A FIA a közösségi oldalán is megjelent csütörtöki közleményben azt írta, hogy a Safety Car elsődleges feladata bizonyos helyzetekben garantálni a pilóták, a sportbírók, valamint a pályamunkások biztonságát.

"A biztonsági autós fázisok során több szempontot is vizsgálni kell, amelyek elsősorban az adott esettől függenek, de ezek közé tartozik a mezőny összegyűjtése, a pályán lévő törmelék eltakarításának biztosítása, valamint a versenyautók sebességének hozzáigazítása a pályán történő tevékenységekhez" - írta a FIA. Hozzátették, ezek miatt a Safety Car tempóját elsősorban a versenyirányítás határozza meg, és nem az adott jármű teljesítménye.

Utóbbival azért sem lehet gond a FIA szerint, mert a megrendelésre készített biztonsági autókat a világ legnagyobb gyárai közé tartozók közül kettő szállítja az F1 számára, és mind az Aston Martin, mind pedig a Mercedes járművei fel vannak készítve arra, hogy bármilyen körülmények között el tudják látni a feladatukat, személyzetük pedig nagyon tapasztalt és képzett.

"A második számú szempont, hogy a Safety Car milyen hatással van a mögötte haladó versenyautók teljesítményére, ez azonban minden pilóta számára azonos, a versenyzők pedig felelősek azért, hogy a körülményekhez igazodva biztonságosan hajtsanak a pályán" - fogalmazott a FIA.

A Forma-1-es világbajnoki idény a jövő hétvégén Imolában folytatódik az Emilia Romagna Nagydíjjal.

Címlapról ajánljuk

Ukrán elnök: karácsonyig kaptunk időt Washingtontól

Az ukrajnai háború befejezéséről szóló megállapodás kidolgozására nem volt konkrét, ultimátumjellegű határidő, de az Egyesült Államok szeretné még karácsony előtt teljes mértékben tisztázni a megállapodás állását - közölte Volodimir Zelenszkij ukrán elnök csütörtökön Kijevben újságírókkal.
VIDEÓ
Újabb rekordok dőltek az amerikai tőzsdéken

Újabb rekordok dőltek az amerikai tőzsdéken

Eleinte bizonytalan hangulat uralkodott ma Európa tőzsdéin, két ellentétes erő hatott és hat ma a piacokra: egyrészt tegnap az amerikai jegybank kamatot vágott és további kamatcsökkentéseket jelzett előre, ami javította a befektetői hangulatot, de ezt követően rontotta a képet, hogy az Oracle a vártnál gyengébb negyedéves számokat tett közzé, ami miatt újra előkerültek a mesterséges intelligencia buborék kipukkanásával kapcsolatos félelmek. A nap végére azonban már felfelé vették az irányt a tőzsdék, ez alól nem kivétel a hazai piac sem: a BUX nagyot emelkedett elsősorban a ralizó OTP-nek köszönhetően, miután több magas célár is jött a bankpapírra. Az amerikai tőzsdéken alapvetően pozitív volt a hangulat: az S&P 500 és a Dow Jones rekordmagasan zártak, a Nasdaqot viszont lehúzta az Oracle vártnál gyengébb gyorsjelentése.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×