eur:
393.1
usd:
367.1
bux:
65939.26
2024. április 24. szerda György
A későbbi győztes marokkói Mehdi Bennani, a Sébastien Loeb Racing pilótája (elöl) versenyez a túraautó-világbajnokság (WTCC) fő futamán a mogyoródi Hungaroringen 2017. május 14-én.
Nyitókép: Marjai János

Így ér véget egy 23 éve tartó sportbarátság?

A hivatalos indoklás szerint "sok navigációs probléma akadt az idei Dakar-ralin".

A kilencszeres ralivilágbajnok Sebastien Loeb 23 év után megvált navigátorától, Daniel Elenától.

A monacói segítő a L'Equipe című francia sportnapilapnak úgy nyilatkozott, azért válnak szét az útjaik, mert a Prodrive csapat szerint sok navigációs probléma akadt az idei Dakar-ralin.

Loeb szerint a válás ellenére megmarad köztük a barátság, ugyanakkor Elena csalódottan nyilatkozott, szerinte nem adták meg neki a szükséges eszközöket a munkavégzéshez, és nem vették figyelembe a tanácsait.

Loeb és hű társa 2004 és 2012 között megszakítás nélkül kilencszer nyerték meg a rali-világbajnokságot, ugyanakkor a Dakar-ralin a végső diadal nem jött össze nekik: 2016-ban kilencedik hellyel debütáltak, majd egy évvel később másodikként, 2019-ben pedig harmadikként zártak, míg 2018-ban nem tudták befejezni a világ legrangosabb tereprali viadalát. Idén is feladták versenyt, de már előtte jelentős hátrányt szedtek össze.

Címlapról ajánljuk

Závecz: a Fidesz és még öt erő szerezhet EP-mandátumot

Tovább csökkent a Fidesz támogatottsága, de április első felében még így is a választók negyede mellette volt; Magyar Péter pártjának EP-listája a harmadik helyen áll – derül ki a Závecz Research Intézet friss méréséből. A részletekről az InfoRádió Závecz Tibort kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.24. szerda, 18:00
Isépy Tamás a Századvég makrogazdasági üzletág vezetője
Madár István a Portfolio vezető elemzője
Ha nem vállaljuk be az áramszünetet, akkor 10-15 évvel tovább tart a zöld átállás

Ha nem vállaljuk be az áramszünetet, akkor 10-15 évvel tovább tart a zöld átállás

Drágulhat a gáz Európában, ami versenyképességi bajokhoz és akár a következő gazdasági válsághoz is elvezethet, hiszen 90%-os a kontinens importkitettsége, amit kihasználhatnak a nagy LNG-szállítók – hívta fel a figyelmet a Portfolio-nak adott exkluzív nagyinterjúban Lakatos Benjamin. A svájci székhelyű MET Csoport elnök-vezérigazgatója példátlan módon levezette, hogy milyen fázisokon keresztül ért a tetőpontjára 2022-ben az európai gázválság, és rögzítette: ha az akkor elpárolgott óriási összegek felét energiaberuházásokra költötte volna a kontinens, akkor most nem lennének energiaproblémái. A mai helyzetet úgy látja: megszűnt a régiónkban a gázellátási kockázat, de Ukrajnában a télen még lehetnek gondok a gáztárolók bombázásából. Az energiapiaci szakember szerint lehetne akár gyorsítani is a zöld átálláson, de "ha nem vállaljuk be, hogy időnként áramszünet is lehet", akkor a 2030-2040 közöttre tervezettnél 10-15 évvel tovább tart a folyamat; így a földgázra is tovább lesz szükség. 50 éves távon azonban már teljesen biztos abban Lakatos, hogy a lakosság szinte csak áramot fog használni, földgázt, benzint és gázolajat nem. Az interjúban több sportos hasonlatot is említett, így például azt, hogy az energiaiparban "már nagyon sokat edzettünk, csak még nem tudjunk, hogy focizni fogunk, birkózni vagy kézilabdázni"; emiatt sürgette egy egységes szabály- és mérési rendszer kialakítását.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×