eur:
394.08
usd:
368.38
bux:
66376.55
2024. április 25. csütörtök Márk
Kegyetlenek a Michael Schumachert elhagyó szponzorok - de racionálisak

Kegyetlenek a Michael Schumachert elhagyó szponzorok - de racionálisak

Várhatóan újabb két személyes szponzor hagyja el a három éve zárt ajtók mögött lábadozó Michael Schumachert. A sportközgazdász szerint elfogyott a hétszeres Formula-1-es világbajnok reklámértéke.

A napokban újabb két cégről terjedt el, hogy megszünteti a hétszeres Formula-1-es világbajnok, Michael Schumacher személyes szponzorációját. A német pilóta három évvel ezelőtti síbalesete óta rehabilitációs kezeléseket kap, a nyilvánosság előtt nem mutatkozik, még állapotáról sem lehet semmi biztosat tudni, csupán azt: a balesetben nagyon komoly ütés érte a fejét.

Közvetlenül a baleset után már hátráltak ki cégek az egykori versenyző mögül, eddig összesen négy vállalat jelezte hivatalosan, hogy nem támogatja tovább a világbajnokot. A mostani hírek szerint egy luxusórákat gyártó cég és egy ajtókat készítő német cég is kihátrál Schumacher mögül, előbbi még a nevével fémjelzett óracsaládot is visszahívja a boltok polcairól.

Dénes Ferenc sportközgazdász szerint bár kegyetlenül hangzik, a cégek lépése érthető.

"Ez egy racionális döntés. Nem arról van szó, hogy megsérült, baj érte az ikont, és rögtön eltűntek a támogatói, hanem hosszú ideig vártak, de egy idő után ez már nem racionális" - mondta Dénes Ferenc.

A sportközgazdász szerint a cégek szemszögéből addig érdemes egy hírességet támogatni, ameddig az a személy benne van a köztudatban.

"Akik látták sportolni, akik szurkoltak neki fénykorában, azok hosszú ideig követik a pályafutását, érdekes személyiség, emlékeket idéz fel. De ha eltűnik ez a kapcsolat, ha nem fér be a hírekbe, nem tud nagy hatást kifejteni, akkor fokozatos veszít az értékéből, egészen addig, hogy elfogy ez az érték, és szakítanak vele a szponzorok."

A sportközgazdász hangsúlyozta: a digitális világban már pontosabb számokat lehet kapni arról, hogy egy-egy híresség közösségi médiás szereplése mennyit ér.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Egyesült Államok lépett a TikTokkal szemben, ketyeg az óra a kínai vállalatnak

Az Egyesült Államok lépett a TikTokkal szemben, ketyeg az óra a kínai vállalatnak

A platform jelenleg a legnépszerűbb a fiatalok körében, és amellett, hogy rengeteg időt töltenek el rajta, a megjelenő tartalmak jelentős befolyással vannak a felhasználókra politikailag is. A meghozott törvény arra kényszeríti a kínai vállalatot, hogy amerikai kézbe adja tengerentúli leányvállalatát, ám az államvezetés úgy is dönthet, hogy titkos technológiává nyilvánítja az algoritmust, így viszont 170 millió felhasználó maradhat hoppon.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.25. csütörtök, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
Alig mozdult az amerikai részvénypiac

Alig mozdult az amerikai részvénypiac

Reggel az ázsiai tőzsdéken kedvező hangulatban telt a kereskedés, ezt követően azonban Európában és Amerikában is elfogyott a lendület délutánra a tőzsdéken. Az üzemanyagárakról szóló bejelentést követően is erős a Mol, az olajcég árfolyama  2 százalékos pluszban zárt. Amerikában kis mértékű, vegyes irányú elmozdulás volt látható. Hasonló témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×