A napokban újabb két cégről terjedt el, hogy megszünteti a hétszeres Formula-1-es világbajnok, Michael Schumacher személyes szponzorációját. A német pilóta három évvel ezelőtti síbalesete óta rehabilitációs kezeléseket kap, a nyilvánosság előtt nem mutatkozik, még állapotáról sem lehet semmi biztosat tudni, csupán azt: a balesetben nagyon komoly ütés érte a fejét.
Közvetlenül a baleset után már hátráltak ki cégek az egykori versenyző mögül, eddig összesen négy vállalat jelezte hivatalosan, hogy nem támogatja tovább a világbajnokot. A mostani hírek szerint egy luxusórákat gyártó cég és egy ajtókat készítő német cég is kihátrál Schumacher mögül, előbbi még a nevével fémjelzett óracsaládot is visszahívja a boltok polcairól.
Dénes Ferenc sportközgazdász szerint bár kegyetlenül hangzik, a cégek lépése érthető.
"Ez egy racionális döntés. Nem arról van szó, hogy megsérült, baj érte az ikont, és rögtön eltűntek a támogatói, hanem hosszú ideig vártak, de egy idő után ez már nem racionális" - mondta Dénes Ferenc.
A sportközgazdász szerint a cégek szemszögéből addig érdemes egy hírességet támogatni, ameddig az a személy benne van a köztudatban.
"Akik látták sportolni, akik szurkoltak neki fénykorában, azok hosszú ideig követik a pályafutását, érdekes személyiség, emlékeket idéz fel. De ha eltűnik ez a kapcsolat, ha nem fér be a hírekbe, nem tud nagy hatást kifejteni, akkor fokozatos veszít az értékéből, egészen addig, hogy elfogy ez az érték, és szakítanak vele a szponzorok."
A sportközgazdász hangsúlyozta: a digitális világban már pontosabb számokat lehet kapni arról, hogy egy-egy híresség közösségi médiás szereplése mennyit ér.