Infostart.hu
eur:
382.01
usd:
327.82
bux:
108992.51
2025. december 5. péntek Vilma

Dénes Ferenc: túlságosan a pénzről kezdenek szólni az olimpiák

Dénes Ferenc sportközgazdász szerint a riói olimpia nem volt sikeres. A szakértő az InfoRádió Aréna című műsorában azt mondta: nyilvánvalóvá vált, hogy az olimpiai mozgalomban túl sok a pénz és a politika.

A riói olimpia olyan kérdéseket vetett fel, amelyekre muszáj lesz mondani valamit - kezdte értékelését Dénes Ferenc. A sportközgazdász szerint például azzal a problémával is foglalkozni kell, hogy az olimpiai mozgalomban világszerte egyre több közpénzt költenek el.

„Bármilyen furcsa is egy sportközgazdász szájából, de túlságosan a pénzről kezdett el szólni a dolog. Az olimpiai eszmét legtisztábban azok a sportolók jelentették, akik a legtöbbet keresik. A dream-team-et azok az emberek hozták, akik rengeteg pénzt keresnek a sportból” - mutatott rá a szakértő.

Dénes Ferenc nagy problémának tartja a direkt politikai megnyilvánulásokat és a kölcsönös doppingvádakat is.

„Az is tönkre vágta az olimpiát, hogy egymást vádolták a sportolók, miközben persze voltak nagyszerű pillanatok is, amikor például egymást segítve értek célba. De ez azért jelez valamit. Egyrészt a feszültséget, hiszen nagyon sok pénzről van szó, másrészt az embernek az jut eszébe: a sportolók tudják, hogy miről beszélnek” - fogalmazott.

A szakértő pozitívumként említette meg, hogy Rióban megtartották az összes versenyt, és nem történt katasztrófa, amitől pedig sokan féltek.

Dénes Ferenc szót ejtett Hosszú Katinka és Kozák Danuta marketingértékéről is.

A sportközgazdász szerint Hosszú Katinka egy nagyon jól menedzselt sportoló, akinek márkaértékét jelentősen megnövelte a kiváló riói szereplés. Kozák Danuta ugyanilyen eredményes versenyző, de a személyisége és a sportága kevésbé teszi alkalmassá az üzleti értékesítésre, mint Hosszút.

„Hosszú Katinka márkaneve Rióban egybeforrt azzal, hogy megkérdőjelezhetetlenül egy magyar hősről van szó, eltűnt az amerikai felkészülési rendszer-bélyeg a háttérből. Egy szponzor szempontjából ő az egyik legvonzóbb nem futballista és nem csapatsportágat képviselő magyar sportoló, ő tudja a legnagyobb ismertséget, a legpozitívabb márkamegfelelést hozni, kerül amibe kerül” - fejtette ki a sportközgazdász.

Megítélése szerint Kozák Danuta személyisége emberileg nagyon szimpatikus, üzletileg viszont kevésbé kihasználható.

„Sajnos ahhoz, hogy valaki sztár legyen, kell, hogy legyen valamilyen „stich”-je , valamitől legyen érdekes. Az én kedvenc férfiúszóm is csendes, visszahúzódó, de ezt a dolgot sajnos nem lehet eladni. Ráadásul Danuta azért is van nagyon nehéz helyzetben, mert a kajak-kenut is nagyon nehéz eladni. Komoly nemzeti érték van a dologban, de kereskedelmileg nagyon nehéz ezt átkonvertálni” - mondta Dénes Ferenc.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Karácsonyi roham ide vagy oda, a kereskedelmi szövetség borúsnak látja a helyzetet

Karácsonyi roham ide vagy oda, a kereskedelmi szövetség borúsnak látja a helyzetet

Az Országos Kereskedelmi Szövetség álláspontja szerint még egy erős karácsonyi roham sem fogja egyenesbe hozni a kiskereskedelmi forgalom éves alakulását. Kozák Tamás, az OKSZ főtitkára szerint az árrésstopnak nincs jelentős hatása az élelmiszer-kereskedelem növekedésére, miközben az intézkedés jelentős károkat okoz az üzletláncoknak.

Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

A Kossuth rádióban kezdte pénteki munkanapját a miniszterelnök. Elmondta: ha a háborút a harctéren kell megoldani, a fenyegetettség nőni fog – fogalmazott. Beszélt az orosz energiától való függésünkről, a gyenge Európáról, a Tisza Párt állítólagos programjáról és a kettős állampolgárság népszavazásának évfordulójáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×