Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
időjárás jégeső meteorológia
Nyitókép: Pixabay

Jégeső rongált meg egy osztrák utasszállító gépet, hivatalos vizsgálat indult

Az Austrian Airlines gépe Mallorcáról tartott Bécs felé, amikor belerepült a zivatarcellába, és a pilóta sem tartózkodott a helyén.

Körülbelül egy hete egy Airbus A320, OE-LBM "Arlberg" lajstromjelű gép szállt le a schwechati repülőtéren, miután a pilótafülke ablakait és a gép orrát teljesen összetörték a jéggolyók - írja az autoszektor.hu.

A gép 173 utassal a fedélzetén körülbelül 6000 méteres magasságban, a stájerországi Hartberg közelében repült bele a jégesőbe. A pilóták semmit sem láttak az összetört szélvédő miatt, ezért vészhelyzetet jelentettek. A repülőben keletkezett károk ellenére a járat biztonságban landolt, senki sem sérült meg.

Azt viszont, hogy a gép miért nem kerülte meg a zivatarcellát, nem csak a légitársaság vizsgálja, hanem a szövetségi hivatal is.

Az Állambiztonsági Nyomozó Testület (SUB) vizsgálja az ügyet, ami valószínűleg azokra a közelmúltbeli állításokra is választ fog adni, amelyek szerint a repülés parancsnoka közvetlenül a jégesőbe tartó repülés előtt nem tartózkodott a gép pilótafülkében. Erről az Austrian Airlines (AUA) egyelőre nem nyilatkozott.

A légitársaság azt az állítást is tagadja, miszerint a repülést akkor felügyelő tiszt mindössze körülbelül 100 óra tapasztalattal rendelkezett. Az AUA a Heute kérdésére hétfőn azt nyilatkozta: "Mindketten nagyon tapasztaltak a szerepükben az A320-as repülőgépen töltött teljes repülési és repülési órák tekintetében. Tévesek azok a médiajelentések, amelyek szerint egy személynek csak száz órányi repülési tapasztalattal kell rendelkeznie".

A vállalat szóvivője szerint az eljárás idejére a gép személyzetét felmentik a szolgálat alól, ami jelen esetben körülbelül egy hetet fog felölelni. A repülési adatok és a kezdeti megállapítások kiértékelése után az érintett személyzetnek "összehangolt képzést vagy oktatást" kell végeznie. Ezt követően repülésoktatók támogatásával visszahelyezik őket a repülési szolgálatba.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×