Korábbi terveivel ellentétben mégsem épít akkumulátorgyárat a németországi Brandenburg tartományban a kínai SVOLT, amely többek közt az egyenlőtlenül elosztott támogatásokkal, a piaci torzulásokkal és a belső égésű motorok kivezetése miatt kialakult vitákkal indokolta döntését – írja a Portfolio az electrive.com beszámolója alapján.
A kínai vállalat közölte: újraértékelte stratégiáját, és a vezetőség arra jutott, már nem tűnik jó befektetésnek a németországi beruházás. Mostani döntésüket nagymértékben befolyásolta a nemzetközi büntetővámok kivetése, valamint az alacsony szintű tervezési biztonság, továbbá jelezték, hogy egy fontos ügyfél is törölte a projektjét.
„Az autópiac jelenleg világszerte nagyon komoly kihívásokkal küzd, amelyeket elsősorban az elektromos mobilitásra való átállás okoz”
– fogalmazott Kai-Uwe Wollenhaupt, a SVOLT Europe elnöke. Hozzátette: a mostani folyamatok néhány autógyártónál drasztikus stratégiai kiigazítást eredményeztek.
A SVOLT még 2022 szeptemberében jelentette be, hogy újabb – 16 gigawattóra kapacitású – akkumulátorcella-gyártó létesítményt hoz létre az európai piacon. A vállalat át is vett egy üzemet Lauchhammerben, ahol korábban a Vestas szélturbinák lapátjait gyártotta. A termelést jövő év elején kellett volna elkezdeni.
A mostani bejelentés alapján azonban a SVOLT még jó ideig nem fog cellákat gyártani Európában, viszont nem tett le a szintén németországi Saar-vidéken, Überherrnben létesítendő másik gyártóüzemének az elindításáról, ennek eredetileg 2023 végére kellett volna megtörténnie, de az építkezést különböző okok miatt többször is elhalasztották.