Az elején még kezelhető balesetnek tűnt a Mexikói-öbölben elsüllyedt olajplatform okozta szennyezés. A tulajdonos BP még egy nappal ezelőtt is tagadta, hogy ötször annyi olaj ömlene a tengerbe, mint hitték. Mostanra azonban már elismeri a katasztrófát, miközben a szennyezés elérte Lousiana és Mississippi állam partvidékét.
A két tengerparti régióban több száz madár-, hal- és egyéb állatfaj él, a gazdaság fontos bevételi forrása a rákhalászat. A várható ökológiai katasztrófa előtt a rák- és osztrigahalászoknak engedélyezték, hogy annyit fogjanak ki a tengerből, amennyit csak tudnak. A halászok attól félnek, hogy ha eléri a partot a szennyezés, akkor tönkremehetnek.
David Kennedy, az amerikai Nemzeti Óceán és Atmoszféra Igazgatóságtól azt mondta az AP-nek, hogy nagyon fél. Hatalmas katasztrófáról van szó, minden ügynökségnek össze kell fognia. Tudósítók szerint előfordulhat, hogy a Deepwater Horizon platform katasztrófáját követő szivárgás lesz több évtized óta Amerika legsúlyosabb környezeti csapása.
A Katrina hurrikán pusztítása és a szövetségi kormány amatőr fellépése után a déli államban sokan úgy érzik, hogy ismét cserben hagyták őket. Barack Obama elnök kormányzata is csak a múlt héten kezdett behatóbban foglalkozni az üggyel - addig úgy tűnt, hogy az olajcég és a parti őrség megbirkózik a problémával.
A BP most az amerikai haditengerészettől szeretne olyan eszközöket kapni, amelyekkel talán el tudja zárni a víz alatti olajlelőhely biztonsági csapját. A cég úgynevezett másodlagos fúrásokat akar végezni, és ezeken a furatokon át a felszínre hozni az olajat - ez azonban hónapokig is eltarthat, és ha addig folyamatosan ömlik az olaj, akkor a baleset súlyosabb lehet, mint az Exxon Valdez tankhajó 1989-es katasztrófája az alaszkai vizeken.