eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
Solaris Urbino 12 hydrogen típusú, hidrogén-meghajtású autóbusz a Linde Gáz Magyarország Zrt. Illatos úti telephelyén 2022. február 9-én. Először vesz részt hidrogén-meghajtású autóbusz a közösségi közlekedésben Magyarországon. A Kőbánya-Kispest és Vecsés között közlekedő üzemanyagcellás buszt a Volánbusz üzemelteti a Zöld busz program több mint három hétig tartó mintaprojektjében.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Európa a villanyautóra áll rá, de nem biztos, hogy ez a jövő

Átlépte a 40 ezret a Magyarországon az új villanyautók száma. Ez hatalmas előrelépés, de azt még nem lehet tudni, hogy a következő évtizedekben mi váltja majd fel a belső égésű motorokat – mondta Szécsényi Gábor, Az Autó című szaklap főszerkesztője.

A mostani elképzelések szerint 2035 után már nem lehet Európában belső égésű motorrak hajtott személyautókat forgalomba helyezni, csak ha a "légkörbe szennyezőanyagot nem juttató üzemanyagot" használnak.

"2035 még messze van, egyelőre úgy néz ki, hogy Európa az elektromos vonalra áll át, és úgy látszik, ezt a vásárlók is tudják, bár Magyarországon a növekedés üteme elmarad az átlagtól, mivel a villanyautók ára még mindig jelentősen magasabb a velük összevethető képességű belső égésűekénél. De nem csak ez az egyetlen ok: például a töltőinfrastruktúra fejletlensége is.

Aki ma nem tud a kertjében, a garázsában tölteni, az nem nagyon tudja megoldani, a köztöltés ráadásul drága is.

Ma tehát még csak azoknak opció az elektromos autó, akik otthon tudnak tölteni, vagy a cégnél a garázsban, amíg dolgoznak" – vázolta a helyzetet az InfoRádióban Szécsényi Gábor.ű

Az Autó főszerkesztője biztos hosszú távon az elektromos autók győzelmében, mert ezek hatásfoka sokkal nagyobb, mint a legjobb hatásfokú belső égésűeké. "Energetikai szempontból egyértelműen az elektromos hajtás felé mutat minden" – szögezte le.

A piacnak és a felhasználónak is még azonban igazodnia kellene, mert hosszadalmas még a töltés, ritka a töltőhálózat és a hatótáv rövid.

A hidrogénmeghajtásról elmondta, az nagyon jó, hogy az autó működése közben vízgőz keletkezik, de a hidrogént tárolni kell és valamilyen módon az autóba juttatni, így a hatásfok erősen kérdéses.

"Elő kell állítani a hidrogént, mondjuk a víz bontásából, vannak fejlesztők, kutatók és márkák, amelyek erre esküsznek, de ha meg is van a hidrogénünk, azt tárolni is kell. Csak nagy nyomáson van erre esély gazdaságosan. Egy-egy hidrogénautó 2-5 kilót tudna szállítani,

ezzel tud menni 400-600 kilométert.

De ezek az autók nem belső égésű motoros autók, hanem villanyautók, amelyek nagy nyomású hidrogéngáz formájában viszik magukkal az energiát, sok rétegű, bonyolult és drága tartályokban. Én úgy gondolom, az akkumulátorok felé tart a világ" – ecsetelte.

Buszoknál ugyanakkor lehet életképesebb a hidrogéncellás energiatárolás, az ugyanis könnyebb lehet egy-egy hatalmas akkumulátornál.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Túl keveset dolgoznak a németek – vagy pont, hogy túl sokat?

Túl keveset dolgoznak a németek – vagy pont, hogy túl sokat?

Christian Lindner pénzügyminiszter a közelmúltban kifogásolta a németek munkához való viszonyát, szerinte mentalitásváltásra van szükség. Egy tanulmány szerint ugyanakkor soha ennyit nem dolgoztak a németek, mint a múlt évben. Sőt a politika közreműködésével lehetne még ennél többet is. Most akkor mi az igazság?
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. április 27. 11:39
×
×
×
×