A vezess.hu cikke szerint a használt autók között a dízelesek ára emelkedik a legjobban, míg a használt elektromos autók ára szinte stagnál.
A nagy mozgást mutató használtautó-piacon 24,4 százalékkal kevesebb kocsi érkezett idén eddig külföldről, mint a tavalyi év azonos időszakában, de még így is 5 százalékkal több a hirdetés.
Az import zuhanása tavaly nyáron kezdődött, ennek "motorja" a gyenge forint volt.
A portál kérésére a használtauto.hu összeállította, mire éhes a magyar vásárló:
- a 15-20 év közöttieknél 15 százalékkal nőtt a hirdetések száma
- a 20 évnél idősebb kocsiknál több mint 35 százalékkal több hirdetés jelent meg az oldalon
- a benzinesek száma valamennyire visszaesett, a dízeleseké 9 százalékkal nőtt, az e-kocsiké majdnem megduplázódott.
A joautok.hu is referált:
- 35,5 százalékkal emelkedett az eladásra kínált személyautók száma
A matematikailag adódó kérdést is megválaszolja a Vezess cikke: ha ennyivel kevesebb kocsi jön be, hogyhogy nő a hirdetésszám? A válasz ott keresendő, hogy 600 forint fölött van a benzinár, az öreg kocsik tulajdonosai pedig elkezdtek ettől a nagy tehertől megszabadulni.
Az átlagár-növekedés is látszik, a hasznaltauto.hu-n 4,6 millió forint, ami 11,69 százalékos növekedés egy év alatt. (A joautok.hu-nál 34 százalék.)
A hajtásláncot nézve érdekes tapasztalatról számolt be a Vezessnek a piacvezető hasznaltauto.hu. Legnagyobb mértékben (8,92 százalékkal) a meghirdetett dízelüzemű személyautók átlagára emelkedett, aztán a benzinesek követeznek (8,85 százalék), míg a jelentősen növekvő kínálat közepette az elektromosok átlagára ebben a negyedévben alig változott (1,48 százalék), pedig nem is olyan régen még durva áremelkedés volt tapasztalható náluk.