A GVH panaszeljárás keretében vizsgálja, vajon van-e versenyjogi vonatkozása annak, hogy a négy nagy telekommunikációs szolgáltató (Magyar Telekom, Yettel, Digi, Vodafone) mindegyike úgynevezett automatikus inflációkövető díjemelést vezetett be az idei évtől – tudta meg a 24.hu.
A telekommunikációs szolgáltatók a díjemelést a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal (NMHH) egyeztetve tették meg, egyúttal beépítették az ÁSZF-jeikbe.
A Gazdasági Versenyhivatal a panaszeljárás keretében most két kérdést vizsgál:
- a panaszban sérelmezett magatartással kapcsolatban fennállnak-e a versenyfelügyeleti eljárás megindításának törvényi feltételei,
- megállapítható-e, hogy a megjelölt magatartással kapcsolatban más hatóság jogosult eljárni.
A versenytörvény értelmében a panasszal kapcsolatos eljárás adatai csak a panaszos számára ismerhetők meg, és számára is csak a panasszal kapcsolatos eljárás lezárultát követően. Ezért további információval nem szolgál a hatóság az eljárásról.