Reprezentatív, nemzetközi felmérést végzett 18 ezer ember bevonásával az EY kutatócég, és arra jutott, hogy a termék-házhozszállítás lehet az infláció egyik első áldozata, a válaszadók 35 százaléka lemond erről.
Mint a 24.hu összefoglalójából kiderül, egyre többen fordulnak a bolti saját márkás termékek felé - az ok: olcsóbbak -, a vevők többsége figyel arra, hogy ne álljon elő majdan pazarlás (a válaszadók 87 százaléka), általánosságban is nagyobb figyelmet fordít az energiatakarékosságra (85), és beszerzéskor már 36 százaléknyian nyitottak a használt árucikkek vásárlására.
Az emberek 64 százalékát már nem érdekli, hogy lépést tartson a divattrendekkel, és még ennél is többen próbálják tárgyaikat megjavíttatni (69) csere helyett.
Tízből nyolc fogyasztó aggódik pénzügyi jövője miatt, a válaszadók harmada pedig attól tart, a mindennapi betevőn kívül másra nem fog jutni.
A pénzbe kerülő kikapcsolódás is áldozattá válhat.