INFORÁDIÓ
2022. december 1. csütörtök
Elza

vásárlás

infláció

felmérés

spórolás

takarékosság

Young woman with red hair buying groceries in a local supermarket, feeling depressed by the high prices in the store and leaning on her shopping cart

Drágulás: erről mondunk le elsőként

Infostart

Elkezdtünk újrahasznosítani, tömegesen használtat és bolti saját márkást venni, és minden harmadik ember aggódik már, hogy a napi betevőn kívül nem marad másra.

Reprezentatív, nemzetközi felmérést végzett 18 ezer ember bevonásával az EY kutatócég, és arra jutott, hogy a termék-házhozszállítás lehet az infláció egyik első áldozata, a válaszadók 35 százaléka lemond erről.

Mint a 24.hu összefoglalójából kiderül, egyre többen fordulnak a bolti saját márkás termékek felé - az ok: olcsóbbak -, a vevők többsége figyel arra, hogy ne álljon elő majdan pazarlás (a válaszadók 87 százaléka), általánosságban is nagyobb figyelmet fordít az energiatakarékosságra (85), és beszerzéskor már 36 százaléknyian nyitottak a használt árucikkek vásárlására.

Az emberek 64 százalékát már nem érdekli, hogy lépést tartson a divattrendekkel, és még ennél is többen próbálják tárgyaikat megjavíttatni (69) csere helyett.

Tízből nyolc fogyasztó aggódik pénzügyi jövője miatt, a válaszadók harmada pedig attól tart, a mindennapi betevőn kívül másra nem fog jutni.

A pénzbe kerülő kikapcsolódás is áldozattá válhat.

Nyitókép: Brothers91/Getty Images
A címlapról ajánljuk

×
×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018