eur:
413.94
usd:
396.69
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
Nyitókép: Pxhere

Jelentős változás jöhet az autóiparban

A tervezettnél nagyobb mértékben, 40 százalékkal szorítanák le 2030-ra az új autók szén-dioxid-kibocsátását a 2021-es szinthez képest az Európai Parlament szerdai strasbourgi plenáris ülésén elfogadott határozat értelmében. Az Autó című szaklap főszerkesztő-helyettese szerint az új szabályozás technológiaváltást, illetve új beruházásokat eredményez az autóiparban.

A határozat előírásai nehéz helyzet elé állíthatják az autógyártókat, ha nincs hosszú távú tervük a környezetkímélő technológiák alkalmazását illetően – mondta az InfoRádiónak Karner Miklós. Az Autó című szaklap főszerkesztő-helyettese ugyanakkor hozzátette: nagy valószínűséggel rendelkeznek ilyen stratégiával, és a csütörtökön kezdődő Párizsi Autószalonon is látszik, hogy jelentős elektromos- és hibridautó-offenzíva van világszerte.

Az autógyárakat eddig elsősorban a gyártmányflottára vonatkoztatott károsanyag-kibocsátási szint megszabásával ösztönözték kevésbé környezetszennyező járművek gyártására. A szakértő szerint részben ennek sikere, hogy egyre több elektromos és hibridautó készül. Az elvárás teljesítéséhez egy gyártónak megoldás lehet, ha a két-három belsőégésű motorral szerelt luxusautója mellett párféle elektromos járművet forgalmaz, de azzal is próbálkozhat a vállalat, hogy takarékos, tiszta üzemű, kis motorú benzines vagy dízeles gépkocsjainak kínálatát egészíti ki e-autókkal – magyarázta Karner Miklós.

A főszerkesztő-helyettes szerint

„kicsit több mint egy évtizedük van az autógyártóknak, hogy a gyártást, a szellemiségüket megváltoztassák”

– fogalmazott. Hozzátette: számíthattak a változásra, hiszen az elmúlt évtizedben folyamatosan fogalmaztak meg célokat velük szemben azért, hogy csökkentsék a környezetterhelést.

Egy német kezdeményezés szerint a régi autók átalakítását is tervezik – állami támogatás mellett –, hogy a korosabb gépjárművek károsanyag-kibocsátását is csökkentsék. Azt azonban még nem tudni, hogy a régi/szennyező autók kitiltása, valamint az üzembe helyezésüket megnehezítő szabályozások milyen hatással járnak majd.

Az új szabályozás a technológiai váltás mellett beruházásnövelést is elvár az autógyártóktól, hogy olyan gyárakat és rendszereket telepítsenek, melyek lehetővé teszik a tisztaüzemű autók gyártását – összegezte Karner Miklós, hozzátéve:

a Magyarországon épülő BMW-üzem már ebben a szellemben készül.
KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×