Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Már nem telefonon kommunikálnak a külföldön élő magyarok

Már nem telefonon kommunikálnak a külföldön élő magyarok

Már nem telefonon kommunikálnak a legnagyobb arányban a külföldön dolgozó magyar állampolgárok az itthoni rokonaikkal, ismerőseikkel - a többi között ez derül ki egy friss kutatásából.

A felmérést végző Ipsos médiakutatási vezetője elmondta: ugyan több célország közül választhatnak a kivándorló magyarok, Németország és Nagy-Britannia emelhető ki közülük.

A KSH kutatása azt mutatta ki, hogy jelentősen eltérő, de nagyon karakteres médiafogyasztással írhatók le a két országban élő csoportok – közölte Kovács Balázs.

Mind a demográfiai összetételben, mind a médiafogyasztásban jelentős különbségeket fedeztek fel a két ország között.

A Ipsos médiakutatási vezetője elmondta, hogy a médiahasználati szokások a költözés miatt jelentősen változnak.

„A klasszikus médiumok – a tévé, a print média, a rádió – fogyasztása visszaesik, míg

az online médiafogyasztás jelentősen megugrik a költözés következtében”

- tudatta Kovács Balázs.

Hozzátett, hogy a kutatásuk alapvetően az audiovizuális tartalmakat célozta, ezért elsősorban – nemzetközi és magyar – videós oldalak nézettségét vizsgálták.

„Az eredmény szerint a Youtube dominanciája egyértelmű, a Netflix is nagyon népszerűnek bizonyult, ugyanakkor a magyar tulajdonú videós oldalak – mint az RTL Most, a tv2.hu vagy a MédiaKlikk – is előkelő helyen szerepel a listán” - ismertette a médiakutatási vezető.

Hozzátette, hogy az is egyértelműen kirajzolódott, hogy a kivándorlók a kommunikációs szokásai is megváltoznak.

„Az elsődleges kommunikációs felületük a Facebook és a Messenger lesz, de a Vibert és a WhatsAppot is többen használják.

A hagyományos telefonhívás kicsit háttérbe szorul, de nyilván ez is fontos kommunikációs csatorna marad” - közölte az eredményeket Kovács Balázs.

A vezető hozzátette: a kutatás nem nevezhető reprezentatívnak, mivel nincs nyilvántartás a kivándorolt magyarokról. Ezért torzíthatja az eredményt az, hogy a legtöbb válaszadót a Facebookon keresztül érték el. Ám ennek ellenére látszik a közösségi oldal domináns jellege.

„A külföldön dolgozó magyarok körülbelül 60 százaléka vallotta azt, hogy rendszeresen követik a magyar közéleti eseményeket, a legtöbben inkább a külföldi hírportálokon keresztül követik a magyar eseményeket” - tette hozzá az Ipsos médiakutatási vezetője.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 12:50
×
×
×
×