Az Obama kormány egyre nagyobb nyomással néz szembe, miszerint a környezetvédelmi és emissziós programja nem elég radikális. Bill Ford támogatja a tervezett intézkedéseket, ugyanakkor véleménye szerint sokkal hatékonyabb lenne az üzemanyagárak növelése közvetlenül. Ez visszavetné a szabadidő terepjárók és a kisteherautók értékesítését, amely mellesleg valaha a Ford legnagyobb nyereséget hozó üzletága volt.
"Miután a benzin ára 2 dollár, a fogyasztói viselkedés nem mozdul el abba az irányba, amerre a kormány szeretné" - nyilatkozta a Ford elnöke a Financial Timesnak. Bill Ford véleménye markánsan különbözik az autószektor többi szereplőjének meglátásától, ugyanis az egyre mélyülő pénzügyi válság közepette a túlélésükért küzdő amerikai autógyártók nem tudnak új hibrideket és kisebb fogyasztású járműveket kifejleszteni.
Eközben viszont a Ford, amely a mai napig nem kért állami segítséget, továbbra is beruházásokat eszközöl egy sor új technológiába és nem tervezi, hogy visszafogja beruházásait még az autóértékesítések zuhanása ellenére sem.
Az Egyesült Államokban a benzin ára 4 dollár közelébe emelkedett a tavalyi év közepén és már 3.5 dollárnál érzékelhető volt, hogy a fogyasztók vásárlási preferenciája megváltozott. A Ford is a kis, üzemanyag-hatékonyabb modellek iránti megélénkülő kereslettel találkozott.
A Ford elnöke egyébként köztudottan környezetvédő, már több merész javaslatot is tett, amióta a dédapja által megalapított cég élére került, de hatásai korlátozottak voltak eddig. Az emissziós kvótáknak is lehetnek követett hatásai az üzemanyagárakra, de nem lesz olyan hatékony, mint az adóemelés - írja a Financial Times.
Megvannak a friss üzemanyagárak, bele kell húzniuk a hazai benzinkutaknak