Több olyan kötelezettséget nem teljesített a Malév, amelyet a privatizációs szerződés előír, ezért még februárban 4 millió eurót lehívott a vagyonkezelő a tartozások mögött lévő bankgaranciából - mondta a Magyar Nemzeti vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója. Tátrai Miklós hozzátette: MFB és EIB hitelek törlesztése nem történt meg időben, azaz a privatizációs szerződés szerinti ütemben.
Mivel a 4 millió eurót nem kapta meg a vagyonkezelő, ezért nemrég a vagyontanács úgy döntött, hogy a teljes összeg, azaz további 28 millió euró lehívását is kezdeményezi az orosz Vnyesekonombanktól, amely időközben a Malévet tulajdonló Airbridge Zrt tulajdonosa lett.
A Malév teljes adósságállományát egyébként mintegy 60 milliárd forintra becsülik a szakértők. A vagyonkezelő vezérigazgatója szerint egyébként a Malév működőképessége a következő hónapokban biztosított, mivel hagyományosan pozitív egyenleget hoz az áprilistól szeptemberig tartó időszak, emellett a tavasszal történt tulajdonosi átrendeződés és az ezzel együtt megszavazott két lépcsős tőkeemelés alapvetően jó hír a légitársaság szempontjából.
Tátrai Miklós szerint, ha a második is tőkeemelés is meglesz, illetve, ha a most kinevezett vezérigazgató is eredményes lesz, akkor stabilizálható a Malév működése.
A vagyonkezelő vezérigazgatója közölte azt is, hogy valószínűleg jogi lépéseket tesznek a Malév Vagyonkezelő Kft.-ben lévő Boeing ügyében. Ugyanis csak néhány hónapja derült ki, hogy a repülőgépre, még a magyar államot megelőzően, a CIB Bank is jelzálogot tett, és a Malév ezzel terhelten adta át a magyar államnak.
Tátrai Miklós azt mondta: egyelőre vizsgálják, hogy mit tud tenni a magyar állam, és egyeztetnek arról, hogy ha a gépet eladják, akkor a vételár sorsa mi lesz.