Friedrich Macher, a Rail Cargo Ausztria igazgatótanácsának szóvivője hangsúlyozta: a tranzakcióval Közép-Kelet-Európa első számú vasúti árufuvarozójává váltak, Európában pedig az első három nagy vasúti árufuvarozó cég között vannak.
A MÁV Cargo privatizálására tavaly hirdettek pályázatot, amelyet a Rail Cargo Austria és a GYSEV Zrt. konzorciuma nyert meg 102 és fél milliárd forintos ajánlatával.
A szerződést január 2-án megkötötték, de hatályba csak azután léphetett, hogy az Európai Bizottság jóváhagyta azt.
A konzorcium a vételáron felül öt év alatt 43,5 milliárd forintos fejlesztésre vállalt kötelezettséget. Az előszerződést 11 hónappal ezelőtt kötötték meg, a teljesítés feltétele az európai versenyjogi áldás volt. Az unió versenyjogi hivatala novemberben hozott döntést, miszerint a Győr-Sopron-Ebenfurt Vasút Zrt.-nek ki kell válnia a konzorciumból és a Rail Cargo Austriának el kell adnia a GYSEV-ben lévő üzletrészét.
A privatizáció lezárását követő sajtótájékoztatón az osztrák cég igazgatóságának tagja azt mondta: az uniós feltételeket maradéktalanul teljesítették. A vállalat vételárát már átutalták, az összeg nagy részét a Rail Cargo saját forrásból fizette, egyharmad részét pedig hitelből.
Günther Riessland az egyéb fizetési kötelezettségekről a következőket mondta: "Ami a tanácsadói tevékenységet illeti, vannak olyan üzletek, amelyekben szükség van tanácsadásra, és ilyen volt ez is, a díjakat a szerződéseknek megfelelően a következő hetekben átutaljuk."
Az osztrák cég igazgatóságának szóvivője Friedrich Macher elmondta: céljuk, hogy az európai vasúti árufuvarozási piac egyik vezető szereplője legyen a Rail Cargo Austria. A Máv Cargo a konszernen belül önállóan működő cég marad, nevét sem változtatják meg egyelőre, és az új tulajdonos nem tervez elbocsátásokat.
A sajtótájékoztatón résztvevő MÁV vezérigazgató azt mondta: a MÁV azért volt kénytelen eladni a MÁV Cargo-t, mert nem volt pénze a versenyben maradáshoz szükséges beruházásokra. Heinczinger István kifejtette: a MÁV Cargo marad a magyar vasúti vállalat egyik legnagyobb vevője, 43 milliárdos pályadíjat fizetett tavaly a cég. A MÁV vezérigazgatója hozzátette: a vételár egy részét már gondolatban elköltötték.
Súlyos gond merült fel az elektromos autózással kapcsolatban