Infostart.hu
eur:
382.74
usd:
326.17
bux:
109213.64
2025. december 11. csütörtök Árpád

A Suzuki-tulajdonosok kifejezetten rosszul járnak

A következő évtől a gépjárműadó számítási rendszere megváltozik, a súlyadót felváltja a teljesítményadó. Ez az új adó bizonyos esetekben akár kétszerese is lehet a súlyadó összegének.

Az eddigi súlyadót minden megkezdett 100 kilogramm után 1.200 forintos díjjal számolták ki. 2007-től viszont teljesítmény után kell fizetni a személyautók esetében.

Az új, teljesítményalapú adónál, a 3 évesnél fiatalabb kocsik esetében 300 forintot, a 4 és 7 év közötti autóknál 260, a 8-11 éves kocsiknál 200, a 12-15 éves gépjárműveknél 160, a 16-nál idősebb kocsik esetében pedig 120 forintot kell majd fizetni kilowattonként.

Az új rendszerben szinte minden gépkocsitulajdonos többet fog befizetni, mint 2006-ban.

Leginkább a kis- és alsó-középkategóriás autóval rendelkezők számíthatnak nagyarányú drágulásra.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adatai alapján Magyarországon a tavalyi évben értékesített 199.068 új személygépkocsi több mint 80 százaléka éppen a kis- és alsó középkategóriából került ki.

Az InfoRádió a teljesség igénye nélkül megnézte, és összehasonlította, hogy a módosítás hatására 2007-től miként alakulnak a személyautók után fizetendő adók.

Egy Volkswagen Passat, amely 1.900 köbcentiméteres motorral rendelkezik, 6,2 millió forintba kerül. Mivel 95 kw a teljesítménye, tulajdonosa ezután 28,5 ezer forint adót fizet majd.

Többet kell fizetnie annak, aki egy ennél olcsóbb Peugeot 307-es kocsit vásárol 1.600 köbcentiméteres benzinmotorral, 3,3 millió forintért. Ebben az esetben 1.500 forinttal többe, 30 ezer forintba kerül a gépjárműadó.

Ha az azonos márkájú és típusú autókat hasonlítjuk össze, attól függően, hogy dízel-, vagy benzines motorral szerelték fel azokat, akkor is az derül ki, hogy az átlagosan 300-500 ezer forinttal többe kerülő dízelautó után kevesebb adót kell majd fizetni, mint az olcsóbb, benzines motorral működő után.

Egy 1,3 literes Suzuki Swift esetében 2007-től 7.200 forinttal emelkedik az éves díj.

Az is előfordulhat, hogy egy öregebb autó után többet kell fizetni. Egy 10 éves 530-as, 3 literes dízel, 194 lóerős BMW-nél 12.200 forint a növekedés, míg egy hatesztendős 1,9 literes turbódízel Passat után csupán ezer forintot kell többletként befizetni.

Új autó esetén a sportkocsik kategóriájában változik a legnagyobb mértékben a díj. A Porsche Cayman eddigi súlyadója 20.400 forint volt, 2007-től már 88.800 forintot fizethet a Cayman tulajdonosa.

A motorkerékpároknál a legdrassztikusabb az adó növekedés. Egy 3 évnél fiatalabb, 1.000 köbcentis, 121 kw-os teljesítményű motornak évente akár 36 ezer forint is lehet az adója. Ez az összeg a tízszerese az eddigi éves súlyadónak.

Az önkormányzatoknak jó hír, hogy az eddig hozzájuk befolyt súlyadót felváltó adó is náluk marad, és a számítások szerint 4 milliárd forinttal több bevételt jelent, mint eddig.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Ukrán elnök: karácsonyig kaptunk időt Washingtontól

Az ukrajnai háború befejezéséről szóló megállapodás kidolgozására nem volt konkrét, ultimátumjellegű határidő, de az Egyesült Államok szeretné még karácsony előtt teljes mértékben tisztázni a megállapodás állását - közölte Volodimir Zelenszkij ukrán elnök csütörtökön Kijevben újságírókkal.
VIDEÓ
Újabb rekordok dőltek az amerikai tőzsdéken

Újabb rekordok dőltek az amerikai tőzsdéken

Eleinte bizonytalan hangulat uralkodott ma Európa tőzsdéin, két ellentétes erő hatott és hat ma a piacokra: egyrészt tegnap az amerikai jegybank kamatot vágott és további kamatcsökkentéseket jelzett előre, ami javította a befektetői hangulatot, de ezt követően rontotta a képet, hogy az Oracle a vártnál gyengébb negyedéves számokat tett közzé, ami miatt újra előkerültek a mesterséges intelligencia buborék kipukkanásával kapcsolatos félelmek. A nap végére azonban már felfelé vették az irányt a tőzsdék, ez alól nem kivétel a hazai piac sem: a BUX nagyot emelkedett elsősorban a ralizó OTP-nek köszönhetően, miután több magas célár is jött a bankpapírra. Az amerikai tőzsdéken alapvetően pozitív volt a hangulat: az S&P 500 és a Dow Jones rekordmagasan zártak, a Nasdaqot viszont lehúzta az Oracle vártnál gyengébb gyorsjelentése.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×