INFORÁDIÓ
2022. január 20. csütörtök
Fábián, Sebestyén

Több kávé fogyott tavaly

Infostart

2004 októbere és 2005 szeptembere között Magyarországon három százalékkal több kávét adtak el, mint egy évvel korábban, állapította meg az ACNielsen piackutató cég.

Bár az eladott kávé mennyisége kismértékben nőtt, a kiskereskedelmi értékesítés árbavétele az árak csökkenése miatt változatlan szinten, 40 milliárd forint körül maradt.

Az átlagos fogyasztói árak a legtöbb kávéfajtánál 1-8 százalékkal csökkentek, egyedül az instant kávékeverék fogyasztói ára emelkedett 1 százalékkal.

A felmérés szerint a tea bolti forgalma stagnált a vizsgált időszakban, értékben ugyanakkor 3 százalékkal nőtt, meghaladta a 8 milliárd forintot.

Az ACNielsen adatai szerint a kereskedelmi márkák piaci részesedése csökkent az instant kávéknál és a kávékeverékeknél, előbbinél 13, utóbbinál 20 százalékra. A pörkölt kávé esetében a kereskedelmi márkák részesedése 7-ről 10 százalékra nőtt 2005 augusztus-szeptemberében 2004 azonos időszakához viszonyítva.

A filteres teák közül a legkeresettebb hagyományos fekete tea fogyasztói átlagára stagnált. Tavaly augusztus-szeptemberben 7 százalékos átlagos árcsökkenést regisztráltak a valódi gyümölcs teánál, míg 7-15 százalék közötti növekedést a gyümölcs ízesítésű fekete teánál, zöld teánál és a gyógyteánál.

A piackutató vállalat adatai szerint a kávé és a tea forgalomból egyaránt 57 százalékkal részesednek a 400 négyzetméternél nagyobb eladóterű üzletek.

A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018