Bár az eladott kávé mennyisége kismértékben nőtt, a kiskereskedelmi értékesítés árbavétele az árak csökkenése miatt változatlan szinten, 40 milliárd forint körül maradt.
Az átlagos fogyasztói árak a legtöbb kávéfajtánál 1-8 százalékkal csökkentek, egyedül az instant kávékeverék fogyasztói ára emelkedett 1 százalékkal.
A felmérés szerint a tea bolti forgalma stagnált a vizsgált időszakban, értékben ugyanakkor 3 százalékkal nőtt, meghaladta a 8 milliárd forintot.
Az ACNielsen adatai szerint a kereskedelmi márkák piaci részesedése csökkent az instant kávéknál és a kávékeverékeknél, előbbinél 13, utóbbinál 20 százalékra. A pörkölt kávé esetében a kereskedelmi márkák részesedése 7-ről 10 százalékra nőtt 2005 augusztus-szeptemberében 2004 azonos időszakához viszonyítva.
A filteres teák közül a legkeresettebb hagyományos fekete tea fogyasztói átlagára stagnált. Tavaly augusztus-szeptemberben 7 százalékos átlagos árcsökkenést regisztráltak a valódi gyümölcs teánál, míg 7-15 százalék közötti növekedést a gyümölcs ízesítésű fekete teánál, zöld teánál és a gyógyteánál.
A piackutató vállalat adatai szerint a kávé és a tea forgalomból egyaránt 57 százalékkal részesednek a 400 négyzetméternél nagyobb eladóterű üzletek.
Ezért állt le a Déli pályaudvar