Elkészült az Apple iOS operációs rendszerének legújabb, 14.5-ös frissítése. Ez olyan változtatást hajt végre az adatvédelmi beállításokon, ami nagyobb átláthatóság biztosít a felhasználóknak, valamint lehetőséget annak az ellenőrzésére, hogy az egyes applikációk milyen tevékenységet tudnak követni a hirdetések testreszabása céljából. Vagyis az iPhone-felhasználók az alkalmazások megnyitásánál egy felugró ablakkal találkoznak, és beállíthatják, hogy az app követheti-e a készüléket – írja a Portfolio.
Az úgynevezett „App Tracking Transparency” keretrendszer jócskán megnehezítheti az online hirdetésekből élő alkalmazásfejlesztők dolgát, hiszen a hirdetések személyre szabása szinte ellehetetlenül. Márpedig a Facebook nagy előnyben volt, hiszen rengeteg információval rendelkezett a felhasználókról, és ezt értékelték a hirdetők is. Az adatokat sikeresen monetizálta a Facebook az elmúlt években, masszív bevétel-és profitnövekedést felmutatva, ám januárban publikált negyedéves gyorsjelentésében már arra figyelmeztetett a vállalat, hogy az Apple újítása nem fog kedvezni a hirdetési bevételnek.
A bíróságon is megtámadják az Apple-t az adatvédelmi beállítások változtatása miatt. A napokban egy német bíróságon nyújtott be keresetet az Apple ellen kilenc, média, technológiai és hirdetési cégeket képviselő iparági szervezet versenykorlátozással vádolva az amerikai techóriást.
Az iOS 14.5-nek más újításai is vannak: a járványt figyelembe véve már beállítható lesz, hogy az Apple Watch segítségével feloldható legyen a telefon úgy is, hogy ne kelljen hozzá levenni a maszkot.