Közel két hónapos tesztidőszak után, július elseje óta lehet az állatkerti belépőt mobilfizetéssel megvenni. A vásárláskor a jegynek nincs tranzakciós vagy egyéb költsége, annyit fizet a felhasználó, mint amennyit a pénztárnál kellene.
A mobilfizetéssel elérhető digitalizált jegy környezetbarát és igazítható a folyamatosan bővülő attrakciókhoz is. Az új megoldást Persányi Miklós, az intézmény főigazgatója kiemelt jelentőségűnek nevezte, hiszen az állatkert az ország egyik leglátogatottabb nevezetessége, évi egymillió látogatóval, akiknek így kényelmesebb és gyorsabb lett a jegyváltás.
Hamarosan az idei félmilliomodik látogatót köszöntik, a nagyjából két év múlva elkészülő fejlesztésekkel még több látogatójuk lesz - jelezte a főigazgató. A közönséget újabb és újabb érdekességekkel várják:
a Cápasuliba nemrég érkeztek új cápák, sok kisállat cseperedik, nemrégiben a flamingóknál kelt ki 15 fióka, de van kiselefánt, gorilla és orangután kölyök is
- sorolta Persányi Miklós.
Telefonon is be lehet mutatni a jegyet
A látogatónak le kell töltenie okostelefonjára a mobilfizetési applikációt, ki kell választania a megfelelő belépőjegyet és nincs más dolga, mint élvezni a gyors és készpénzmentes fizetés előnyeit. A megvásárolt belépőket elegendő telefonon bemutatni - ismertette az eljárást Veres Mihály, az NM Zrt. vezérigazgatója.
Az öt éve működő mobilfizetési szolgáltatást nyújtó Nemzeti Mobilfizetési Rendszert a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. 2018. őszén tette alkalmassá a digitalizált belépőjegy szolgáltatások kiszolgálására, ami tartalmazza a mobilfizetéssel történő jegyvásárlást és ellenőrzést. Terveik szerint az együttműködésüket az állatkerttel később továbbfejlesztik, és a budapesti állatkerti belépőjegy tartalmazhatja majd a tömegközlekedés költségét is. Veres Mihály szerint a mobilfizetési rendszer szolgáltatásai iránt jelentős az igény, 2014-ben még 1,2 millió felhasználója volt, jelenleg már 2,6 millióan használják.