L. Simon László kiemelte, hogy a Várkert Bazár mára igazi rendezvényközponttá vált: a legutóbbi szombaton például 30 ezer látogatót fogadtak, akik közül ezren a kiállításokra is belépőt váltottak.
A Várkert Bazár fejlesztésének másik célja az volt, hogy az ingatlan a Budai vár közlekedési rendszerének is része legyen - jegyezte meg az államtitkár, hozzátéve: a feladat a mélygarázzsal, a mozgólépcsővel és a lifttel részben megvalósult, de ezek értelmét a következő két év fejlesztései fogják meghozni. A tervek szerint a vár gyilokjáróját felújítják és összekötik a BTM hátsó bejáratával, így a palota ebből az irányból is jól megközelíthetővé válik - közölte.
L. Simon László elmondása szerint EU-s pályázatban is vállalt cél továbbá, hogy a Várkert Bazár gasztronómiai szempontból is izgalmas helyszín legyen. Már működik egy delikát üzlet, egy éven belül szeretnék megnyitni a cukrászdát, egy hete pedig elindult a Várbazár étterme, melyet a pályázaton kiválasztott üzemeltető csaknem 100 millió forintos beruházással épített ki.
Pál Krisztián, a Bazaar Eclectica étterem ügyvezetője és Tisza Lajos, a melegkonyháért felelős vezető elmondták, a rendezvénytérben 40-45 főt, az Öntőház udvarra néző teraszon pedig akár 150-200 főt is vendégül tudnak látni.
Az executive séf saját tanyáján nevel kecskét, mangalicát, szárnyasokat, az étteremben így nem lesz állandó étlap, csak friss alapanyagokból készített napi ajánlat. A borlapon elsősorban magyar termelők tételei szerepelnek, de számos proseccót, cavát és champagne-t is tartanak - közölték az étterem vezetői.