eur:
391.25
usd:
366.52
bux:
68142.02
2024. április 30. kedd Katalin, Kitti

Nem vezethetik többé félre az utast a légitársaságok

Az európai légitársaságok a jövőben kénytelenek lesznek tartózkodni attól, hogy félrevezető módon tüntessék fel jegyáraikat, különösen a honlapjaikon - ez az eredménye az Európai Bizottság által folytatott másfél éves kampánynak. Az egyik gyakori fogás az volt, hogy az illetékeket csak közvetlenül a jegyvásárlás előtt adta hozzá a jegyárhoz sok cég honlapja.

A statisztika nem szól arról, hány európai kényszerült többet fizetni a repülőjegyéért, mint amire számított, ám egy biztos: az utóbbi években olyan súlyos volt a probléma, hogy az Európai Bizottság harcot indított a légitársaságok megzabolázására.

A Bizottság most közölte, hogy ténykedése nyomán több mint 50 légitársaság átalakítja internetes jegyfoglalási rendszerét, és ezentúl nem csak a jegyfoglalási folyamat végén - több kattintás után - és a fizetési adatok megadásakor közli az utassal a kellemetlen hírt: további illetékeket kell fizetnie, ha repülni akar.

Brüsszel és az utazók dühét az is kiváltotta, hogy több légitársaság - így ismert diszkont cégek is - előre kipipált mezőkkel jelenítették meg az oldalakat. A nem eléggé alapos vevő így véletlenül extra biztosítást is köthetett, amikor nem volt rá szüksége, extra összeget fizethetett a poggyászért, vagy a soron kívüli beszállás drágíthatta meg számára a jegyet.

2007 őszén az Unió -a fogyasztóvédelem területén - első ízben páneurópai akcióba kezdett a gyakorlat visszaszorítására. Több száz légitársaság és utazási iroda honlapját vizsgálta át, és 137 esetben bukkant félrevezető, vagy csaló gyakorlatra. Azóta életbe lépett az igazságtalan üzleti gyakorlatról szóló irányelv, és most úgy tűnik, hogy sikerült az európai légitársaságok nagy részét megzabolázni.

Akik átmentek a vizsgán - és akik nem

A Finnair, A Virgin Atlantic, a portugál TAP, a spanyol Iberia, az Air Malta és 11 másik légitársaság már eredetileg is átment a vizsgán. Mások viszont nem. A Ryanair, amely emlékezetes módon egy ideig azzal a gondolattal játszott, hogy a WC-használatért is pénzt szed be, vagy úgynevezett "kövérségi adót" vezet be, az egyik legtöbb extra-díjat kirovó társaság volt.

A cég azt állítja, hogy egy ideje betartja az elvárásokat. A cég azonban 40 eurót számol majd fel azért, ha valaki beszállókártyája nélkül érkezik a reptérre. A Financial Times pedig fogyasztóvédő csoportokra hivatkozva megjegyzi: a rivális Easyjet automatikusan extra-pénzt számol fel a poggyászért és az utasnak kell egy menüben kiválasztania, ha mégsem akar feladni semmit.

Az EU bizottság szerint 45 légitársaság mostanra módosította gyakorlatát, de továbbra is van körülbelül hat olyan, amely ellenáll, és semmi kivetnivalót nem talál a módszereiben.

Esetükben az utasoknak tehát nem árt alaposan átnézniük a foglalást, mielőtt az OK, mehet gombra kattintanának.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.02. csütörtök, 18:00
Könnyid László
a Magyar Turisztikai Ügynökség főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. április 27. 19:45
×
×
×
×