A londoni King's College kutatói összesen 800, 13 és 14 éves gyermekkel végeztettek el két tesztet. Az egyik az általános arányérzéküket, kombinációs készségüket mérte fel, míg a másik a matematikai érzékükre volt kíváncsi. A felmérők egyike sem a tanórákon megszerezhető tárgyi tudást tesztelte, hanem a képességeket.
Ugyanezen felméréseket egyszer már elvégezték a kutatók, így az adatok összehasonlíthatóak voltak az 1976-ban, hasonló korú gyerekekkel végzett vizsgálat eredményeivel.
Kiderült, hogy míg bő három évtizeddel ezelőtt az első teszten minden negyedik gyermek teljesített kiválóan, addig 2008-ban már csak minden tizedik.
Hasonló visszaesést mutatott a második teszt eredménye is a kiválóságok tekintetében: abban 1976-ban minden ötödik gyermek ért el kimagasló eredményt, addig napjaink tizenévesei közül csak minden huszadik.
Mindez nem azt jelenti, hogy általában butábbak lennének a mai gyermekek, a tesztek eredményeit átlagolva ugyanis mindkét felmérés alkalmával ugyanaz az eredmény született. Eltérés csak a legjobbak számában volt.
A rendőrség szerint gond van az új Sió-zsilippel