A férfi tanárok hiánya komoly hatással lehet a fiúk iskolai teljesítményére, és sokan fiatal korban nem kapják meg a megfelelő modellt - állítja egy neves brit gyerekpszichológus.
Tanya Byron szerint a tanárhiány leginkább azokat a gyerekeket érinti érzékenyen, akiket az anya nevel, és hiányzik az életükből az apamodell.
A hivatalos adatok szerint Nagy-Britanniában nyolcból egy általános iskolai tanár férfi, ami a tanárállomány 13 százalékát jelenti.
Pedig a brit tanárok képzéséért felelős Training and Development Agency felmérése szerint a fiúk jobban teljesítenek, ha az általános iskolában férfi tanítja őket. Az ezer férfi megkérdezésével készített kutatásból kiderül: a megkérdezettek csaknem fele (48 százaléka) mondta azt, hogy az általános iskolában tanító férfi tanárok voltak rá a legnagyobb hatással.
35 százalékuk mondta azt, hogy a férfi tanár keményebb munkára ösztönözte őket, sőt 22 százalék bevallotta: az, hogy férfi tanította, növelte a magabiztosságát.
Tanya Byron, aki népszerű tévés gyerekműsorai mellett a brit kormány oktatásügyi tanácsadója is, úgy véli: a gyerekmolesztálások miatti túlzott paranoia tartja távol a férfiakat a tanári állasoktól.
Biztosra veszik: orosz ügynökök robbantottak Csehországban