Infostart.hu
eur:
382.98
usd:
328.64
bux:
109387.87
2025. december 5. péntek Vilma
Nyitókép: Michael H/Getty Images

Erősen vitatott szigorítás jöhet a használtautó-piacon

Az Európai Unió új szabályozással készül jelentősen átalakítani a használt autók kereskedelmét.

A tervezet értelmében 2026-tól csak olyan járművet lehet majd értékesíteni – különösen online hirdetések útján –, amely igazoltan üzemképes. Ha van érvényes műszaki vizsga, akkor ez elegendő; ellenkező esetben drága szakértői véleményt kell csatolni – idézi a vezess.hu-t a hvg.hu. A cél az, hogy megakadályozzák a roncsautók illegális külföldi exportját és környezetkárosító szétbontását.

A szabályozás különösen az online piactereket érinti érzékenyen, hiszen a tervezet alapján csak akkor lehet hirdetni egy autót, ha mellékelik a forgalomképességet alátámasztó dokumentumokat. Ha ezek hiányoznak, az autó eladása, újraregisztrálása vagy akár exportja is tiltott lenne.

A javaslat komoly vitákat váltott ki. A német autóklub (ADAC) szerint a tulajdonosok jogait sérti, ha nem dönthetik el, mi történjen a saját járművükkel. A szervezet szerint a tervezett szabályozás értelmetlen. Több német tartományi politikus is túlzott adminisztrációs teherről beszél.

A döntést az Európai Parlament várhatóan ősszel hozza meg.

Címlapról ajánljuk

Kiderült, mennyivel változik a táppénz és a gyed januártól

Mintegy 31 ezer forinttal, bruttó 322 ezer forintra emelkedik a minimálbér január elsejétől a szakszervezetek és a munkáltatók megállapodása szerint. Több juttatás, köztük a táppénz, az álláskeresési járadék, a gyed és a gyod összege is emelkedik a bejelentés után.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Olyan gazdasági elemzés érkezett Brüsszelből, ami megdöbbentő eredményre jutott a vámháborúról

Olyan gazdasági elemzés érkezett Brüsszelből, ami megdöbbentő eredményre jutott a vámháborúról

A Trump-adminisztráció által bevezetett, 15 százalékos amerikai vámplafon nem erősíti, hanem érdemben gyengíti az Egyesült Államok gazdaságát, középtávon 0,6–1,0 százalékkal alacsonyabb GDP-pályát okozva. A modell szerint a vámok terhének döntő részét az amerikai fogyasztók és vállalatok viselik, miközben a magasabb árak, a drágább import és a romló export-versenyképesség egyszerre húzza vissza a növekedést. Az Európai Unió jóval kisebb ütést kap – körülbelül 0,2 százalékos GDP-elmozdulással –, de az export visszaesése és a romló cserearány így is érezhető veszteséget okoz – derül ki az Európai Bizottság frissen kiadott modellszámításaiból. Az uniós testület konklúziója világos: a mostani vámrendszer rövid távon átmeneti mérlegjavulást hoz az USA-ban, de hosszabb távon viszont mindkét oldal számára növekedési áldozatot és tartós gazdasági veszteséget jelent.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×