eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
A közösségi autómegosztó szolgáltatás, a GreenGo egyik autója halad a Lánchíd utcában 2016. december 29-én. A kizárólag elektromos meghajtású autókkal a fővárosban indult, GPS-alapú szolgáltatás regisztráció után vehető igénybe. A felhasználók az okostelefonjukra telepített applikációval találhatnak leparkolt, szabad autót a közelükben. A jármű lefoglalása után gyalog kell elmenniük az autóhoz, amely csak egy PIN-kóddal indítható el. Az úti cél elérése után az autót a közlekedési szabályok betartásával bárhol le lehet állítani és ott lehet hagyni a szolgáltatási területen belül. A gépkocsikat a vállalat szakemberei töltik a városszerte ingyenesen igénybe vehető elektromos töltőállomásoknál. Az autók takarítását, szervizelését a gépkocsik márkaszervizében végzik. A szolgáltatás Budapesten jelenleg 70 autót kínál a bérlőknek.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Meglepő változás a budapesti utakon – új autók tarolnak

Megugrott az autómegosztók használata a fővárosban.

A három hazai carsharing szolgáltató, a GreenGo, a wigo (korábban Share Now) és a Mol Limo autóival indulásuk óta összesen több mint 70 millió kilométert tettek meg felhasználóik. 2023-ban a három hazai autómegosztó felhasználóinak száma 25-30 százalékkal nőtt, ezzel párhuzamosan a vezetésszám és a megtett kilométerek száma is hasonló arányban emelkedett. A wigo autóival például 175-ször kerülték meg a Földet a felhasználók – írja a vezess.hu.

Tavaly a magáncélú használatnál nagyobb arányban nőtt a carsharing üzleti célú használata, a három szolgáltatónál együtt átlagosan 65 százalékkal. Budapest útjain összesen közel 1500 autóval lehet útnak indulni perc és/vagy kilométer alapon, melyek átlagéletkora szolgáltatótól függően 1-3 év, míg a magántulajdonú autók esetében ez csaknem 16 év.

A budapesti carsharing flotta több mint 40 százaléka tisztán elektromos hajtású (a GreenGo esetében 100 százalékban elektromos), de számos hibrid modell is megtalálható a kínálatukban. A carsharing szolgáltatók és a Jövő Mobilitása Szövetség közös célja, hogy a jövőben a megosztott autók számára is engedélyezzék a lakossági parkolóhelyeken történő parkolást Budapesten.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×