Nincs a jegybanknak egységes szabályzata, előírása arra, hogy a bankok pénztárai meddig lehetnek nyitva, hogyan legyenek nyitva.
"Felügyeleti iránymutatás sincs. Egyetlen fontos szabály van csak: ha a hitelintézet megváltoztatja a fiókja nyitvatartási időpontját, bankszünnapra kerül sor vagy áthelyezik a fiókot, erről előzetesen valamennyi kommunikációs csatornán, amelyben az ügyféllel megállapodott, tájékoztatni kell" - mutatott rá Binder István.
Tehát lehetséges olyan, hogy egy bank 4-5-ig nyitva van, de a pénztári szolgáltatás csak 2-3-ig elérhető délután.
"És természetesen úgy is dönthet, hogy egy városban, ahol több fiókja van a banknak, eltérő nyitvatartást határoz meg. Azt lehet látni, hogy üzletpolitikai döntés alapján a bankok úgy okoskodnak, hogy forgalmasabb helyeken nagyobb létszámmal, későbbi órákban is nyitva vannak; plázákban, üzletközpontokban, csomópontoknál" - tette hozzá.
E helyeken akár szombaton is hozzáférhető személyes banki szolgáltatás, nincs tiltva.
Összegezve tehát:
ha egy nagyobb városban azt tapasztaljuk, hogy egy bank egy fiókja bezárt, az nem jelenti automatikusan, hogy mindegyik fiók pénztára zárva van.
Ebben egyébként segít az MNB is, honlapján van egy ingyenes fiók- és ATM-kereső, ott tudunk régiósan városra, bankokra, fiókokra keresni.
A panaszkezeléssel kapcsolatos ügyintézés "más tészta".
"Egyre inkább a digitális csatornák felé fordulnak az ügyfelek, ez az, ami mozgatja, át is alakítja a pénztárak nyitvatartását. Nagyon sok műveletet, tranzakciót az ügyfelek már okos ATM-ekkel, netbankon keresztül intéznek a hét bármely napján, bármely percben, 5 másodperces átutalással."