Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
A Szolnok és Fonyód között közlekedő Napfürdő Expressz Balatonvilágosnál 2021. július 11-én. A nyári menetrend bevezetése óta a Balaton déli partjára az új emeletes KISS motorvonatokkal is el lehet jutni a fővároson át a Szob–Vác–Fonyód, valamint a Szolnok–Cegléd–Fonyód útvonalon.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Fontos fejlesztés készül a Balatonnál: mindenkit érint, aki vonattal utazik

Ismét napirenden van a balatoni körvasút kérdése.

A Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) következő időszakra szóló végrehajtási tervének társadalmasítása során többször is felmerült igényként a magyar tenger körbejárhatóságának biztosítása, aminek kiemelt célja, hogy a parton, vagy a parthoz minél közelebb legyen körülutazható a térség – derül ki a hellovidek.hu összeállításából.

A Balaton vasúti körüljárhatósága évek óta napirenden van, abban minden érdekelt fél egyetért, hogy a teljes Balaton Kiemelt Üdülőkörzet (BKÜ) érdeke, hogy a déli és az északi part közvetlen vasúti összeköttetése megvalósuljon.

A régió fő áramlási tengelyei a vasúti közlekedésben a Budapest–Balatonszentgyörgy– Nagykanizsa–Murakeresztúr (30-as számú) és a Budapest–Tapolca (29-es számú) vonal (a tó közvetlen partján haladva személy-, sebes-, és gyorsvonatpárokkal szolgálnak). A Balaton déli és északi partjának vasúti közlekedési viszonyai jelentős eltérést mutatnak. Az északi part jellemzően 80 kilométeres óránkénti sebességű, lassújelekkel erősen tagolt vasúti pályával és dízelvontatással ellátott terület, melynek villamosítása, felújítása jelenleg is folyamatban van. Az ütemes menetrend bevezetése a déli parti kínálatot tette némileg utasbarátabbá, de az északi part kiszolgálása a fővárosból jellemzően csak székesfehérvári átszállással lehetséges, napi néhány közvetlen gyorsvonat halad csak az északi parton.

Kulcsprojekt a balatoni körvasút, ennek érdekében előkészítik a Balaton vasúti körbejárhatóságának biztosítását, ami villamosított vasúti kapcsolat létesítését is magában foglalja a kör hiányzó részén Balatonaliga és Balatonakarattya között (a vasúti pálya hossza körülbelül 4,8 kilométer). A tervezés mintegy 100-120 millió forintos költséget takar.

A végrehajtási terv vasutat érintő főbb fejlesztési tervei:

  • 106 kilométernyi vasútvonal villamosítása, benne a Balatonfüred–Tapolca–Ukk/Keszthely szűk keresztmetszet kiváltása és villamosítás kivitelezés 26-os és 29-es vasútvonalon, a Balaton északi partján.
  • Elkezdődik a dél-balatoni vasútállomások rekonstrukciója: 13 helyszínen az épületek, előterek felújításának és akadálymentesítésének tervezése.
  • Megvalósul a 30-as vasútvonal korszerűsítése (Zamárdi, Balatonföldvár, Balatonszemes, Balatonboglár, Balatonfenyves településeket érintve).
  • Korszerűsítik a Balatonszentgyörgy–Keszthely vonalszakaszt is, átépítik Keszthely állomás vágányhálózatát mintegy 11 kilométeren.
  • Átépítik Siófok állomás nyugati oldalát, körülbelül 900 méter második vágány építése, második Sió híd építése, Aranypart megállóhely kiépítése valósul meg.
  • Előkészítik a 35-ös számú Siófok–Kaposvár vasútvonal fejlesztését
  • Indul a 36-os számú Fonyód–Kaposvár vasútvonal villamosításának tervezése.
Címlapról ajánljuk
Lefeleződött a kakaó ára, de mikor fogjuk végre mi is érezni?

Lefeleződött a kakaó ára, de mikor fogjuk végre mi is érezni?

2025-ben a kakaó ára ugyan korrigált a korábbi csúcsokhoz képest, de még mindig kétszerese a néhány évvel ezelőtti szintjének. Mivel a gyártók jellemzően 6–12 hónapos beszerzési ciklusokkal dolgoznak, a világpiaci ármérséklődés csak 2026 elején–közepén hathat a beszállítói árakra. Intődy Gábor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének főtitkára az InfoRádióban azt mondta: a csokoládé árában ugyanakkor nem várható jelentős csökkenés, mert a kész termék mindössze 20 százalékát teszi ki a kakaó.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×