eur:
389.7
usd:
363.56
bux:
0
2024. május 2. csütörtök Zsigmond
A Szolnok és Fonyód között közlekedő Napfürdő Expressz Balatonvilágosnál 2021. július 11-én. A nyári menetrend bevezetése óta a Balaton déli partjára az új emeletes KISS motorvonatokkal is el lehet jutni a fővároson át a Szob–Vác–Fonyód, valamint a Szolnok–Cegléd–Fonyód útvonalon.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Fontos fejlesztés készül a Balatonnál: mindenkit érint, aki vonattal utazik

Ismét napirenden van a balatoni körvasút kérdése.

A Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) következő időszakra szóló végrehajtási tervének társadalmasítása során többször is felmerült igényként a magyar tenger körbejárhatóságának biztosítása, aminek kiemelt célja, hogy a parton, vagy a parthoz minél közelebb legyen körülutazható a térség – derül ki a hellovidek.hu összeállításából.

A Balaton vasúti körüljárhatósága évek óta napirenden van, abban minden érdekelt fél egyetért, hogy a teljes Balaton Kiemelt Üdülőkörzet (BKÜ) érdeke, hogy a déli és az északi part közvetlen vasúti összeköttetése megvalósuljon.

A régió fő áramlási tengelyei a vasúti közlekedésben a Budapest–Balatonszentgyörgy– Nagykanizsa–Murakeresztúr (30-as számú) és a Budapest–Tapolca (29-es számú) vonal (a tó közvetlen partján haladva személy-, sebes-, és gyorsvonatpárokkal szolgálnak). A Balaton déli és északi partjának vasúti közlekedési viszonyai jelentős eltérést mutatnak. Az északi part jellemzően 80 kilométeres óránkénti sebességű, lassújelekkel erősen tagolt vasúti pályával és dízelvontatással ellátott terület, melynek villamosítása, felújítása jelenleg is folyamatban van. Az ütemes menetrend bevezetése a déli parti kínálatot tette némileg utasbarátabbá, de az északi part kiszolgálása a fővárosból jellemzően csak székesfehérvári átszállással lehetséges, napi néhány közvetlen gyorsvonat halad csak az északi parton.

Kulcsprojekt a balatoni körvasút, ennek érdekében előkészítik a Balaton vasúti körbejárhatóságának biztosítását, ami villamosított vasúti kapcsolat létesítését is magában foglalja a kör hiányzó részén Balatonaliga és Balatonakarattya között (a vasúti pálya hossza körülbelül 4,8 kilométer). A tervezés mintegy 100-120 millió forintos költséget takar.

A végrehajtási terv vasutat érintő főbb fejlesztési tervei:

  • 106 kilométernyi vasútvonal villamosítása, benne a Balatonfüred–Tapolca–Ukk/Keszthely szűk keresztmetszet kiváltása és villamosítás kivitelezés 26-os és 29-es vasútvonalon, a Balaton északi partján.
  • Elkezdődik a dél-balatoni vasútállomások rekonstrukciója: 13 helyszínen az épületek, előterek felújításának és akadálymentesítésének tervezése.
  • Megvalósul a 30-as vasútvonal korszerűsítése (Zamárdi, Balatonföldvár, Balatonszemes, Balatonboglár, Balatonfenyves településeket érintve).
  • Korszerűsítik a Balatonszentgyörgy–Keszthely vonalszakaszt is, átépítik Keszthely állomás vágányhálózatát mintegy 11 kilométeren.
  • Átépítik Siófok állomás nyugati oldalát, körülbelül 900 méter második vágány építése, második Sió híd építése, Aranypart megállóhely kiépítése valósul meg.
  • Előkészítik a 35-ös számú Siófok–Kaposvár vasútvonal fejlesztését
  • Indul a 36-os számú Fonyód–Kaposvár vasútvonal villamosításának tervezése.
Címlapról ajánljuk

Dobrev Klára a Ligetben: "fogd be a szádat, magyar dolgozó, mert különben kirúgunk, ezt üzeni Orbán Viktor kormánya"

Európai fizetéseket, európai nyugdíjat, európai egészségügyet, európai béreket sürgetett a Demokratikus Koalíció, az MSZP és a Párbeszéd európai parlamenti (EP-) listavezetője szerdán Budapesten. Dobrev Klára közölte, erős Európát akar, amely minden magyarra tud vigyázni, akkor is, ha a kormánnyal szemben kell megvédenie őket.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.02. csütörtök, 18:00
Könnyid László
a Magyar Turisztikai Ügynökség főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×