eur:
410.63
usd:
394.97
bux:
0
2024. december 26. csütörtök István
Nyitókép: Pixabay

Ezt csináljuk nyáron tévézés helyett

Nyáron kevesebbet, csak napi 1-3 órát tévéznek az emberek, derült ki a Direct One elemzéséből.

A legnépszerűbb műsortípusok a sorozatok és a filmek, ezeket követik a természet- és a dokumentumfilmek.

A több mint ezer válaszadó segítségével készült mintából kiderül az is, hogy a mobilitás is egyre nagyobb teret nyer: bár a tévénézés legelterjedtebb helye még mindig az otthon - a válaszadók 96 százaléka itt néz műsorokat -, a fiatalabbak már szívesebben tévéznek máshol, a 18-24 évesek harmada vonaton, a 18-29 évesek 12 százaléka pedig repülőn is követi kedvelt műsorait.

A Direct One kérdéseire válaszolók fele 1-3 órát tölt egy átlagos nyári napon tévénézéssel, 26 százalékuk viszont ennél többet, 3-5 órát. A fiatalabb generációk jellemzően egy óránál kevesebbet, az idősebbek ennél többet. A vidéken élő válaszadók elmondták, hogy nyáron a sok egyéb programlehetőség miatt kevesebbet tévéznek, mint a téli időszakban, míg Budapesten a többség ugyanannyi időt tölt ezzel évszaktól függetlenül. (A Nielsen információs, adat- és piacmérő cég adatai szerint 2021 első negyedévében naponta átlagosan 5 óra 12 percet töltött a magyar lakosság a tévékészülékek előtt: a nők 5 és fél órát, míg a férfiak 4 óra 53 percet.)

A válaszadók 76 százaléka jellemzően sorozatokat és filmeket néz nyáron is, a második helyen a természetfilmek, dokusorozatok állnak, a kutatásban résztvevők 65 százaléka követ ilyen jellegű tartalmakat. Népszerűek a sportműsorok is (37 százalék) és a hírműsorok (40 százalék) is. A 25-29 évesek 91 százaléka néz elsősorban filmeket és sorozatokat nyáron is, a sportműsorok inkább a 30 feletti korosztály számára nyújtanak szórakozást. A meséket a 18-24 évesek közel fele követi valamilyen platformon. A fővárosban népszerűbbek a hírműsorok mint vidéken, a budapestiek közel fele követi rendszeresen ezeket, míg vidéken csak 35-40 százalék.

Bár a tévézési szokások változnak, egyelőre a hagyományos tévészolgáltatás vezet a más jellegű tartalomfogyasztás előtt. A válaszadók 60 százaléka voksolt erre, ugyanakkor viszont egyre többen, immár 30 százalékuk mondta azt, hogy streaming platformon is követi kedvenc műsorait. Ez az arány a fővárosban sokkal magasabb, ahol a válaszadók 40 százaléka aktív egy-egy streaming oldalon is.

Az eredményeik szerint

39 éves korig minden korcsoportban többen néznek streamingen műsorokat, mint hagyományos tévés szolgáltatással, 40 éves kor felett viszont megfordul ez az arány.

A legnépszerűbb, tévénézésre használt eszköz az okostévé, második helyen a hagyományos televízió áll, ezután követeznek a mobileszközök: telefonok, laptopok és tabletek.

A Direct One arra is rákérdezett, hogy hányan követnek egy műsort egy eszközön. A legtöbben (a válaszadók fele) azt mondta, hogy legtöbbször ketten vannak a képernyő előtt. Minden harmadik válaszadó jellemzően egyedül néz műsorokat. A válaszadók közel fele (47 százalék) két-három sorozatepizódot néz meg begyszerre, 28 százalékuk egyet, 17 százalékuk pedig egyet sem.

Címlapról ajánljuk
Hatalmas kockázatot vállal az Örkény Színház

Hatalmas kockázatot vállal az Örkény Színház

A nyúl füle című előadást a közelmúltban mutatta be az Örkény Színház. A zenés darabot Fábián Péter írta és rendezte, a zenét Dargay Marcell, a dalszövegeket pedig Parti Nagy Lajos szerezte. Az előadással Örkény Színház társulata arra vállalkozik, hogy egy zenés "fabularevü” keretében gondolja újra az aesopusi állatmeséket.
VIDEÓ
Visszatért Donald Trump, vele együtt pedig az őrület is a tőzsdékre

Visszatért Donald Trump, vele együtt pedig az őrület is a tőzsdékre

Az amerikai elnökválasztás minden évben jelentős hatással van a piacokra, de a 2024-es novemberi eseményt kivételes várakozás övezte. A befektetők már Trump győzelmét megelőzően elkezdték árazni a republikánus jelölt esélyeit, amelyek szeptember közepétől egyre markánsabban emelkedtek. Miután Trump novemberben megnyerte az elnökválasztást, a tőzsdéken valóságos eufóriát láthattunk, a mozgások pedig a Covid-időszak utáni bikapiac legszebb napjaira emlékeztették a befektetőket. Nem túlzás azt állítani, hogy győzelmével Trump valósággal berobbantotta a piacokat, de vajon jövőre is kitart a Trump-trade lendülete?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×