eur:
393.3
usd:
367.94
bux:
65897.55
2024. április 24. szerda György
Elektromos autót töltenek fel egy OMV töltőállomáson a II. kerületi Szilágyi Erzsébet fasoron 2017. január 25-én.
Nyitókép: MTI Fotó: Mohai Balázs

Először talált gazdára több elektromos autó Európában, mint dízelmotoros

Augusztusban tízezer darabbal több plug-in hibrid és tisztán elektromos autót adtak el Európában, mint dízelmotorost. Ez volt az első ilyen hónap, mióta nem csak belső égésű motorokkal szerelt autókat gyártanak.

A JATO Dynamics autópiaci elemző nemrégiben közzétett statisztikái szerint augusztusban 151 737 plug-in hibrid és tisztán elektromos meghajtású autót értékesítettek Európában, amely a teljes piacnak a 21 százalékát jelentette. Dízelautóból viszont csak 141 637 darab fogyott, amely az európai összeladások 20 százalékát adta.

Krepsz Zoltán, Az Autó magazin főszerkesztő-helyettese szerint mindez már várható volt, hiszen az európai uniós előírások folyamatosan erre presszionálják az autógyárakat, a szén-dioxid-kvóta mindenható lett, és komoly büntetéssel jár, ha a határértéket átlépik. A megváltozott kínálat pedig magával hozta a vásárlói szokások megváltozását is – tette hozzá.

„Lejt a pálya a villanyosok felé, hiszen a tölthető hibridek és az elektromos autók között nem tesz különbséget a statisztika”

– fogalmazott.

Az, hogy a hibrid és elektromos autók iránti keresletnövekedés elsősorban a dízelesek kárára történik, a szakember szerint azzal magyarázható, hogy a Volkswagen botránya óta utóbbi valóságos „mumus” lett Európában, amitől sokan félnek. Annál is inkább, mert nap mint nap hallani a médiában, hogy ki kell vonni a forgalomból a dízelmotorokat, és már a gyártók is azzal kampányolnak, hogy mikor lesz az az év, amikor már nem fognak dízelmotoros autót a piacra dobni – magyarázta Krepsz Zoltán.

Az Autó című magazin főszerkesztő-helyettese úgy véli, egyelőre még várat magára az elektromos autók és a plug-in hibridek stabil előretörése, és inkább az augusztusihoz hasonló, hol egy kicsit több, hol egy kicsit kevesebb eladás valószínű még egy ideig.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.24. szerda, 18:00
Isépy Tamás a Századvég makrogazdasági üzletág vezetője
Madár István a Portfolio vezető elemzője
Olcsó modelleket lengetett be a Tesla, széttépik a részvényt

Olcsó modelleket lengetett be a Tesla, széttépik a részvényt

Már korábban is ismert volt, hogy az idei nem a Tesla éve lesz, hiszen lassuló eladásokkal küzd a cég, miközben igyekszik új termékeket bevezetni és ezzel új növekedési korszakot indítani. A vállalat problémáit az is jelzi, hogy az idei évben több mint 40 százalékot zuhant a cég részvényárfolyama, jelentősen alulteljesítve az S&P 500 indexet. A befektetői félelmek beigazolódtak a vállalat első negyedéves gyorsjelentésével, gyakorlatilag minden fontosabb soron visszaesésről számolt be a cég, ráadásul az elemzői várakozásokat is alulmúlta. Az árfolyam ennek ellenére mégis több mint 13 százalékot emelkedett a gyorsjelentést követően, miután a cég újabb ígéreteket tett a jövőbeli olcsóbb járműveivel kapcsolatban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×