A JATO Dynamics autópiaci elemző nemrégiben közzétett statisztikái szerint augusztusban 151 737 plug-in hibrid és tisztán elektromos meghajtású autót értékesítettek Európában, amely a teljes piacnak a 21 százalékát jelentette. Dízelautóból viszont csak 141 637 darab fogyott, amely az európai összeladások 20 százalékát adta.
Krepsz Zoltán, Az Autó magazin főszerkesztő-helyettese szerint mindez már várható volt, hiszen az európai uniós előírások folyamatosan erre presszionálják az autógyárakat, a szén-dioxid-kvóta mindenható lett, és komoly büntetéssel jár, ha a határértéket átlépik. A megváltozott kínálat pedig magával hozta a vásárlói szokások megváltozását is – tette hozzá.
„Lejt a pálya a villanyosok felé, hiszen a tölthető hibridek és az elektromos autók között nem tesz különbséget a statisztika”
– fogalmazott.
Az, hogy a hibrid és elektromos autók iránti keresletnövekedés elsősorban a dízelesek kárára történik, a szakember szerint azzal magyarázható, hogy a Volkswagen botránya óta utóbbi valóságos „mumus” lett Európában, amitől sokan félnek. Annál is inkább, mert nap mint nap hallani a médiában, hogy ki kell vonni a forgalomból a dízelmotorokat, és már a gyártók is azzal kampányolnak, hogy mikor lesz az az év, amikor már nem fognak dízelmotoros autót a piacra dobni – magyarázta Krepsz Zoltán.
Az Autó című magazin főszerkesztő-helyettese úgy véli, egyelőre még várat magára az elektromos autók és a plug-in hibridek stabil előretörése, és inkább az augusztusihoz hasonló, hol egy kicsit több, hol egy kicsit kevesebb eladás valószínű még egy ideig.