Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
A budapesti Nagykőrösi úton telepített Véda közúti intelligens kamerának nevezett új fix traffipaxok 2016. április 4-én. Az új kamerák, amelyek április 5-én reggeltől fognak működni, sebességmérés mellett - a többi között - forgalomszámlálásra és többféle szabályszegés felismerésére, dokumentálására is alkalmasak. A rendszer 160 mobil sebességmérőt, valamint az ország egész területén 365 fixtelepítésű komplex közlekedésellenőrző pontot (KKEP) foglal magában, 134 útszakaszon.
Nyitókép: Koszticsák Szilárd

A felét sem érik el a szokásosnak az idei védás büntetések a magyar utakon

Ha csökkent is a forgalom a koronavírus-járvány miatt, ez a balesetek számában például nem látszik.

Az idei év első hat hónapjában összesen 4,365 milliárd forintra rúgott a kiszabott bírságok összege, ez a felét sem éri el 2019 és 2020 első féléves bevételének, amikor kevéssel több mint 10 milliárd, illetve 9,98 milliárd forint folyt be – derül ki a Világgazdaság cikkéből.

A lap a rendőrségtől kikért adatokra hivatkozva írja, hogy még mindig

  • a gyorshajtás a leggyakoribb büntetési ok,
  • a második helyen pedig a piros lámpák figyelmen kívül hagyása áll.

A Véda közúti intelligens kamerahálózat felvételeiből származó bevételek visszaesését csak részben magyarázza a koronavírus-járvány okozta bezárkózás, hiszen annak hatásai már a 2020-as adatokban is megmutatkoztak – írja a Világgazdaság.

Az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) a lap érdeklődésére azt írta:

  • 2021 első felében több mint 125 ezer bírságot szabtak ki, míg
  • tavaly az első hat hónapban 288 ezer,
  • 2019-ben pedig 291 ezer felett volt a kiszabott bírságok száma.

Az ORFK adatsorából kiderült, hogy

  • a fix komplex közlekedési ellenőrzőpontokon (KKEP) a dokumentált esetek száma 84 325,
  • a változtatható helyű KKEP-kel pedig 41 365 esetet rögzítettek.

Mindkettő elmarad a korábbi évek azonos időszakától, de főleg a változtatható helyű KKEP-kel rögzített esetek száma esett vissza jelentősen, csaknem 100 ezerrel.

Az így befolyt összeg is alig több, mint negyede a korábbiaknak. "Bár a Covid miatt a nagyobb városokban az emberek többször ültek autóba, mert kerülték a tömegközlekedést, hosszabb utakra – főleg amelyeken a Védarendszer működik – már sokkal ritkábban indultak, mint a korábbi években. A rokonlátogatások és a nyaralók felkeresésének megritkulásával a szabálysértések száma is csökkent, legalábbis azokon a pontokon, ahol a kamerák dolgoznak.

Különösen a tranzitforgalom mennyisége maradt el az előző években megszokottól"

– mondta a lapnak egy közlekedésbiztonsági szakértő.

A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a közlekedési balesetek száma nem változott jelentősen. Míg

  • 2019 első felében 7504,
  • 2020-ban pedig 6025, addig
  • idén az első hat hónapban 6211

baleset történt az országban.

Címlapról ajánljuk
Csikós Zsóka: már ki merem jelenteni, hogy van esélyem a világ legjobbjai ellen

Csikós Zsóka: már ki merem jelenteni, hogy van esélyem a világ legjobbjai ellen

Pályafutása során először Csikós Zsóka lett az év magyar női kajakosa. Bár az idei évnek úgy vágott neki, hogy a világjátékokra akar kijutni, végül nem a maratoni számokban, hanem a rövidebb távokon halmozta az Eb- és vb-érmeket. A Szolnoki Kajak-Kenu Klub versenyzője az InfoRádióban azt mondta: korábban nem mindig értette, miért van akkora mizéria a csapathajók összeállításánál, jövőre azonban már párosban és/vagy négyesben is szerepelne.

Szakértő: fegyveres bandák uralják Líbiát és osztozkodnak a mesés energiavagyonon – de mit csináljon Európa?

Moammer el-Kadhafi uralmának 2011-es megdöntése óta polgárháborúról polgárháborúra bukdácsol az észak-afrikai emirátus, a fel-fellángoló konfliktusokba pedig időnként Európa nagyhatalmai is beleállnak, pedig még az Egyesült Államok is tudja: nem jó itt „megégni”. Marsai Viktor, a Migrációkutató Intézet igazgatója beszélt a helyzetről az InfoRádióban, és arról is, mitől is függ, hogy indulnak-e onnan migránsok Európába vagy sem.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×