eur:
413.41
usd:
402.4
bux:
0
2025. január 3. péntek Benjámin, Genovéva
17 February 2021, Hessen, Frankfurt/Main: A tram crosses the Ignatz Bubis Bridge in the evening in front of the illuminated skyscrapers of the banking city. (Shot with slower shutter speed) Photo: Arne Dedert/dpa (Photo by Arne Dedert/picture alliance via Getty Images)
Nyitókép: Arne Dedert/picture alliance/Getty Images

Nem klimatizálhatók utólag a Karácsony Gergely által kinézett villamosok a tulajdonos szerint

A főpolgármester 7,7 milliárd forintért 35 darab 25-30 éves frankfurti villamost venne a 47-49-es vonalára.

A tulajdonos német közlekedési vállalat, a VGF szerint utólag sem klimatizálhatók azok a frankfurti használt villamosok, amelyeket megvenne a Karácsony Gergely vezette budapesti Városháza – értesült a Magyar Nemzet. A BKV szerint beszerelhető utólag a klíma, ezt jelenleg is vizsgálják.

A lap felidézik: a főpolgármester élve a rendkívüli jogrend adta lehetőséggel még júniusban fogadta el azt az előterjesztést, amely szerint három ütemben összesen 35, Frankfurtban eladósorba került kötöttpályás jármű érkezne Budapestre mintegy 7,7 milliárd forintért.

A főváros 25-30 éves szerelvényeket venne, ezek válthatnák ki a jelenleg a 47-49-es vonalon közlekedő, ötvenéves Ganz csuklós villamosokat.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint Frankfurt éppen azért kínálja eladásra a járműveket, mert azokba utólag nem lehet klímát szerelni, és a frankfurti közlekedési vállalat weboldalán leírják az okot is: a berendezést nem bírja el a tető.

A BKV viszont a Magyar Nemzetet arról tájékoztatta, hogy a frankfurti használt villamosok "szoros rokonságot mutatnak a Combino villamosokkal, mind a műszaki megoldásokban, mind a beépített rendszerekben, mind pedig a karbantartási feladatokban". A BKV jelenleg vizsgálja a klímaberendezés lehetséges elhelyezésének részleteit: a statikai kérdéseket és az elektromos tápellátást.

Balogh Samu, Karácsony Gergely kabinetfőnöke szerint a frankfurti használt járművek a mai budapesti villamosok döntő többségénél modernebbek. Mint közölte, a BKV elsőként egy prototípus kocsi beszerzését tervezi, a teljes kontingens pedig akkor érkezhet, ha a tesztelés eredményei beváltják a hozzájuk fűzött reményeket.

Címlapról ajánljuk
Könyvelők: káoszt okoz a DÁP és az Ügyfélkapu+ bevezetése

Könyvelők: káoszt okoz a DÁP és az Ügyfélkapu+ bevezetése

Továbbra sincs benne a digitális aláírás a Digitális Állampolgárság alkalmazásban, de a DÁP mellett az Ügyfélkapu+ sincs készen, állítja a Magyar Könyvelők Országos Egyesületének alelnöke. Ráadásul Ruszin Zsolt szerint az elektronikus ügyintézésre kötelezettek felének vagy képességbeli vagy akaratbeli problémái vannak az átállással.

A testi épségével játszik, aki így ül a volánhoz

A vastag téli ruházatban történő vezetés nemcsak a mozgékonyságot korlátozza, hanem a biztonságot is veszélyezteti, mivel a biztonsági öv nem illeszkedik megfelelően a testhez – világít rá az ADAC új töréstesztje. Bár konkrétan nem tilos így kocsiba ülni, de a KRESZ szerint járművet csak az vezethet, aki biztonságos vezetésre alkalmas állapotban van, így a vastag kabát, bélelt kesztyű, vagy bakancs használata ellentétes lehet a szabályokkal.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.03. péntek, 18:00
Tálas Péter
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének egyetemi docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×