eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
A Viking Sigyn szállodahajó ukrán hajóskapitánya távozik a Pesti Központi Kerületi Bíróság előkészítő üléséről 2020. március 11-én. A kapitány, aki a vád szerint felelős a Hableány sétahajó tavaly májusi tragédiájáért, a halálos tömegszerencsétlenséget eredményező vízi balesetért, nem mondott le a tárgyaláshoz való jogáról. Az ügyészség azt indítványozta, hogy a bíróság ítélje 9 év börtönre az ukrán kapitányt és 9 évre tiltsa el a vízi járművezetéstől, ha az előkészítő ülésen beismeri bűnösségét és lemond a tárgyaláshoz való jogáról.
Nyitókép: MTI/Kovács Tamás

Hableány-per: újabb drámai hangfelvételekre bukkantak

Folytatódott a két évvel ezelőtt 28 halálos áldozatot követelő Viking Sigyn hajóskapitánya, Jurij C. büntetőpere a Fővárosi Törvényszéken.

A túlélők, az elhunytak hozzátartozói lassan két éve keresik a választ a kérdésre: hogy történhetett meg a tragédia és ki a felelős érte? – írja a Blikk. Mint ismert, a dél-koreai turistákat szállító Hableány turistahajó összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval és másodpercek alatt elmerült a Dunába. A Hableány 25 dél-koreai utasa és a kétfős magyar személyzet meghalt. 7 embert még aznap este élve sikerült kimenteni a vízből. Egy utas azóta sem került elő.

A Viking Sigyn kapitánya megteheti, hogy nem tesz tanúvallomást, azonban ez nem mentesíti őt a felelősség alól. Ugyanis

minden, ami a hajóval történik, azért a kapitány felel

– mondta a Blikknek a 40 éves hajózási tapasztalattal rendelkező Szalma Botond, a Mahart egykori vezérigazgatója. Szerinte a Viking fedélzetén olyan műszerek szolgálták a biztonságot, mint egy űrhajóén. „ Azonban mindez hiábavaló, ha a kapitány nem figyeli azokat.”

Gulyás Krisztián ügyvéd, a Hableány kapitánya családjának jogi képviselője a lapnak hozzátette: újabb hangfelvételek kerültek elő, amelyek szerinte a kapitány bűnösségét igazolják. Az egyiken egy utas kétségbeesve közölte vele, hogy „elütöttél egy hajót”.

„Balesetet csináltam egy hajóval. Elütöttem egy hajót, lehet, hogy én leszek a hibás”

– hangzottak el később a kormányállás rádióján immár a Viking Sigyn kapitányának szavai.

Az igazságügyi szakértő szerint a baleset időpontjában korlátozó tényező nem volt, minden hajó, ami a Viking előtt haladt, az megjelent a radarja képernyőjén.

"Úgy vélem, a Viking Sigyn az ideális ívtől tíz fokkal eltérve haladt a Margitsziget pillére felé. Ez önmagában még nem idézte volna elő a tragédiát, hiszen a luxushajó monitorján jól kivehető volt a Hableány. Az viszont tény, a Vikingnek csökkentett sebességgel kellett volna a Hableány mögött haladni, és miután a kisebb sétahajó már áthaladt a Margit híd alatt, csak utána gyorsíthatott és folytathatta volna az útját. Úgy tudom, a Viking hajók olyan infrakamera rendszerrel vannak felszerelve, amik át a fuldoklókat is látni lehetett" - mondta Borbély Zoltán közlekedési szakjogász, a Hableányt üzemeltető Panoráma Deck Kft. képviselője.

A csütörtöki tárgyaláson a dunai hajózás legendás alakjaként emlegetett Herczeg Zsolt kapitányt is meghallgatta a bíróság.

Címlapról ajánljuk
VOSZ: a munkaerőpiaci helyzet javulása a nyugdíjas munkavállalóknak köszönhető

VOSZ: a munkaerőpiaci helyzet javulása a nyugdíjas munkavállalóknak köszönhető

Az elmúlt években a munkaerő-piaci aktivitást jelentős részben növelte a nyugdíjasok visszafoglalkoztatása, évente ugyanis körülbelül 15 ezer olyan friss nyugdíjas van, aki az ellátása mellett tovább dolgozik – mondta az InfoRádióban a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének elnökhelyettese. A VOSZ támogatja azt, hogy minél többen – erejüktől függően – akár csak heti két napban dolgozzanak nyugdíj mellett.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×