Több mint fél éve kezdődtek el a felújítási munkálatok az M3 metróvonal középső szakaszán – fogalmaz a BKV Zrt. közleménye –, a belvárosi mélyvezetésű állomásokon még mindig elsősorban bontások zajlanak, de már az építés folyamata is megfigyelhető, hiszen az egykor nagy helyigényű berendezéseket új, kisebb, modern rendszerek váltják, méretükhöz alkalmazkodva pedig új terek készülnek.
Az Arany János utca és Ferenciek tere állomásokon március óta tart a korszerűsítés. Mindkét helyszínen elbontották a mozgólépcső szerkezeteket, és csupán egy-egy lépcsősor maradt a helyén, ami a gyalogos közlekedést biztosítja a peron és a felszín között. Az Arany János utcai állomáson már megépült az az ideiglenes lépcső, ami a fel- és lejutást szolgálja a továbbiakban, így az utolsó mozgólépcső bontása is megtörténhet.
A Ferenciek terén még tart a fémszerkezetű lépcső kialakításának előkészítése. Mindkét állomás főszellőző helyiségeiben injektálási feladatokat végeznek, ami egy speciális vízszigetelési módszer. A hosszú évek alatt megjelent vizesedéseket kezelik így, például egyes helyeken a kialakított furatokon keresztül műgyantát juttatnak a falszerkezetbe, ami javítja a beton vízzáró képességét.
A Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák állomásokon júliusban indult a rekonstrukció.
A mozgólépcső-szerkezetek bontása még tart, a burkolatok nagyrésze már eltűnt a falakról és mennyezetekről, a peron alatti szinten pedig a főszellőzőt szedik darabjaira, hogy a hatalmas régi szerkezetet kiszállíthassák. Jelenleg hosszú, elasztikus csöveken keresztül érkezik a friss levegő az állomások területére. A Corvin-negyedben az ideiglenes áramellátás kiépítése is zajlik. Mindkét helyszínen folynak szerkezetépítési munkálatok, ami körvonalazza az új helyiségek nagyságát és elrendezését.
Az Erzsébet téren szintén fél éve tartanak a Deák Ferenc téri állomás akadálymentesítését szolgáló lift és összekötő alagút építési munkái speciális alagútépítési módszerrel. Az egykor ide tervezett Nemzeti Színház miatt kialakított 16 méter mély aknát már teljesen kinyitották és bányászati módszerrel folytatták az aknamélyítést még további 10 méteren. Jelenleg az összekötő folyósó alagútépítése zajlik, ami majd a felszínt köti össze az utasforgalmi területtel.