Infostart.hu
eur:
387.85
usd:
331.11
bux:
0
2025. december 19. péntek Viola
Nyitókép: Pixabay

Intelligens adó-vevők segítik az autósokat Győrben

Az országban elsőként Győrben telepít olyan kommunikációs eszközöket a jelzőlámpás csomópontokba a Magyar Közút Nonprofit Zrt., amelyek képesek a jármű és a közlekedési infrastruktúra közötti kommunikációra.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. nemrégiben újabb úgynevezett C-ITS útmenti adó-vevő berendezéseket, vagyis Road Side Unit eszközöket szerzett be és telepít majd Győr tíz csomópontjába, a C-Roads projekt keretein belül. Az eszközök információt nyújtanak a jelzőlámpás csomópontokban az adatok fogadására képes gépjárművel közlekedők számára a biztonságos és hatékony átkeléshez. Például a jelzőlámpa adatai alapján jelzik a piros jelzésből még hátralévő időt vagy a zöldhullám elérése érdekében javasolt sebességet.

A Győrben október végére elkészülő rendszer előnyeit egyelőre azok a sofőrök tudják majd kihasználni, akiknek gépjárműve képes ilyen adatok fogadására. A sofőr a fedélzeti, központi kijelzőjén kaphat információt haladás közben a csomópontok előtti sebességajánlásról, a zöld jelzésig még hátralévő időről, emellett arról is, ha ő, vagy más sofőr a piros jelzés ellenére behajt egy kereszteződésbe, amellyel veszélyhelyzetet okoz.

A társaság korábban már telepített ilyen eszközöket az M0-ás autóúton és az M1-es autópályán, és az M7-es autópályán is megjelennek ilyen eszközök várhatóan idén év végéig.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

??‍♂️ Jármű és infrastruktúra közötti kommunikációs eszközöket telepítünk Győrben ??‍? Társaságunk Európán belül is élen jár a jármű és infrastruktúra közötti kommunikációs technológiák tesztelésében és kiépítésében. ?? Nemrégiben újabb, úgynevezett R-ITS, vagyis Road Side Unit (RSU) eszközöket szereztünk be és telepítünk hamarosan Győr 1️⃣0️⃣ csomópontjába. A cél, hogy információt nyújtsunk az úthasználók számára a jelzőlámpás csomópontokban a biztonságos és hatékony átkeléshez, például a jelzőlámpa fázisterv adatai alapján a piros jelzésből még hátralévő idő vagy a zöldhullám elérése érdekében javasolt sebességről. ? Azon új gépjárművek, amelyek ilyen adatok fogadására képesek, azok a fedélzeti, központi kijelzőjükön kaphatnak információt haladás közben a csomópontok előtt sebességajánlásról, a zöld jelzésig még hátralévő időről vagy egyéb veszélyhelyzetekről. ?? Ehhez hasonló eszközökből 13 darab már található az M0-s autóúton, az M1-es autópályán a 2015-ben telepített eszközöket cseréltük le még modernebbekre és ezek lesznek október végén az első, lakott területen belül kihelyezett berendezések. A külföldi együttműködési megállapodásainkon keresztül, a @zalazone projekttel együtt dolgozva és a @bme_automated_drive_lab csapatával kooperálva számos más hasonló, jövőbe mutató fejlesztést tesztelünk éles környezetben is. ? #magyarkozut #kozut #kozutkezelo #croads #cits #rits #rsu #gyor #autopalya

Magyar Közút Nonprofit Zrt. (@magyarkozut) által megosztott bejegyzés,

Címlapról ajánljuk
Raklapmáglyák, térdig érő krumpli és zeller – apokaliptikus állapotokat hagytak maguk után a céljukat elérő gazdák Brüsszelben
Helyszíni képes tudósítás

Raklapmáglyák, térdig érő krumpli és zeller – apokaliptikus állapotokat hagytak maguk után a céljukat elérő gazdák Brüsszelben

Nem köt az Európai Unió szabadkereskedelmi megállapodást Dél-Amerikával, ezt a célt a gazdák elérték, de Brüsszel városa nagy árat fizetett ennek kikényszerítéséért, a belga fővárosban megbénult a közlekedés, buszok rekedtek a traktorok közé, csak gyalogosan és kerékpárral lehet közlekedni. A csúcson kiderült, miből gondolja az EU visszafizethetőnek azt a kölcsönt, amelyet most Ukrajnának ad. Helyszíni tudósítás.

Fenyőfaválasztás körüli mizériák – számos tévhitet cáfol az ökológus

A HUN-REN Ökológiai Kutatóközpont kutatója szerint érdemes alternatív karácsonyfa-megoldásokban is gondolkodni, de ha valaki élő fenyőt vásárol, akkor lehetőség szerint Magyarországon termesztett, ne túl nagyméretű fenyőt válasszon, amit az ünnepek után komposztálhat. Aszalós Réka az InfoRádióban elmondta: a műfenyők nagyrészt PVC-ből készülnek, ami nem lebomló műanyag, így egy idő után a műfenyő olyan hulladék lesz, ami szennyezi a környezetet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×