eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Budapest, 2019. október 16. A Széchenyi Lánchíd délelőtti forgalma, előtérben a Clark Ádám téri körforgalom virágai.  MTVA/Bizományosi: Róka László
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Róka László

Vitézy Dávid egy autómentes Lánchíd felé húz

A Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója szerint, ha a hídon csak buszok és kerékpárosok közlekednének, nem kéne az Alagúttal együtt felújítani, és a Széchenyi tér is máshogy nézhetne ki.

A Lánchíd a Dunába szakadni nem fog, de vannak olyan szerkezeti korróziók mind a járdán, mind az útpályán, amik azt okozhatják, hogy a hídnak egyes darabjai lehullhatnak akár a hajókra, akár az alsó rakparton közlekedőkre. Ez a fajta állapotromlás az alagút esetében nem áll fenn – emelte ki Vitézy Dávid az Indexnek nyilatkozva.

Megjegyezte,

ha a Lánchidat továbbra is egy autós hídként képzeljük el, akkor valóban indokolt lehet az Alagúttal együtt felújítani,

hogy ez az egész útszakasz minél rövidebb ideig legyen lezárva, de utóbbi műszaki állapota sürgős beavatkozást nem tesz szükségessé, akár egy évtizedet is kibír. Ha viszont egy gyalogos, kerékpáros, autóbuszos prioritású híd lenne a Lánchíd, akkor a felújításban ennek az egyidejűségnek sokkal kevesebb haszna van – vélekedett a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója.

Ugyanakkor hozzátette, arra viszont,

hogy a Lánchíd teljesen gyalogos kialakítású legyen nem biztos, hogy alkalmas, a funkcionális kialakítása miatt,

és ez az ott közlekedő autóbuszok miatt sem javasolt. Szerinte a Lánchídnak ma nagyon jelentős szerepe van a buszhálózatban, ezt érdemes lenne megtartani.

Biztosnak nevezet továbbá, hogy élőben fogjuk sok évig tapasztalni, hogy milyen Lánchíd nélkül a budapesti autós közlekedés, mert a felújítás alatt a hídra nem fog autó felhajtani.

Vitézy Dávid a Lánchíd pesti hídfőjénél található Széchenyi tér teljes rekonstrukcióját is nagyon időszerűnek nevezet. Hiszen, mint fogalmazott, ez egy autóközpontú tér, amit nem lehet szabályosan sehonnan megközelíteni.

Emlékeztetett, a tér teljes újratervezését a kormány 100 százalékban finanszírozza, első körben viszont érdemes a Lánchíd felújítására koncentrálni. „Azt javasoljuk, hogy 18 hónap legyen a lezárási idő, amit a tenderben megfogalmaznak, ami elég idő arra, hogy lássuk, hogy a város közúti forgalmára ennek milyen hatása van és a Lánchíd autómentesítése megtartható-e a felújítás után is. Én abban bízom, hogy igen” – zárta sorait Vitézy Dávid.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×