Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Helyszínelők egy kecskeméti vasúti átjáróban, ahol kettészakadt egy személygépkocsi, amikor összeütközött egy vonattal 2020. február 16-án. Az autó két utasa a helyszínen életét vesztette.
Nyitókép: MTI/Donka Ferenc

Megszólalt a kecskeméti tragédiában elhunyt gyermekek anyja

Azt mondta, az autót vezető nő, a gyermekek nagymamája legalább tíz éve nem vezetett, most szerezte vissza a jogosítványát.

Mint arról az Infostart is beszámolt, egy vonat és egy autó ütközött Kecskemétnél vasárnap reggel 9 óra körül. Az első információk szerint az autós a piros jelzés ellenére hajtott a sínekre Kecskemét és Katonatelep között, ahol a Budapestről Szegedre tartó Intercity valósággal megsemmisítette, kettészakította az autót.

A személykocsiban hárman utaztak, egy 62 éves nő és az unokái, egy 8 és egy 11 éves kislány, a gyerekek olyan súlyos sérüléseket szenvedtek, hogy azonnal életüket vesztették, az autót vezető nő súlyos sérülésekkel került kórházba, állapotáról egyelőre semmit nem lehet tudni. A Blikknek nyilatkozott a tragédiában elhunyt gyermekek anyja, mint mondta, volt férje a hétvégén elvihette a gyerekeket. A jelenlegi élettársa látta a baleset hírét az interneten, már akkor rossz érzése volt. Hívta a volt férjét, hogy minden rendben van-e, de megszólalni sem tudott, a háttérben pedig hallotta a szirénákat.

"Rögtön tudtam, hogy nagy a baj"

– idézte fel a lapnak a nő, aki nem érti, miért nem ment a lányokkal az apjuk, miért hagyta, hogy a nagymama vezessen.

"A volt férjem anyja legalább tíz éve nem vezetett, most szerezte vissza a jogosítványát"

- tette hozzá.

A lap felidézi, hogy a MÁV összesítette a tavalyi vasúti átjárókban történt baleseteket. Az adatok szerint ezekből 2019-ben kevesebb volt, mint azt megelőzően, de többen haltak meg. Általános, hogy a gyalogosok, autósok azt hiszik, hogy még átérnek a vonat előtt, telefonálnak vezetés közben vagy figyelmen kívül hagyják a tilos jelzést. Tavaly decemberig 69 baleset történt a vasúti átjárókban, ebből 21 végződött halállal. 2018-ban 82 baleset volt, ezekben 18 ember halt meg.

Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×