Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.34
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Nyitókép: Pixabay

Azonnali forgalomkorlátozást jelentettek be a Lánchídon

Szombattól nem hajthatnak át a hídon a teherautók és a turistabuszok - közölte honlapján a BKK. A korlátozás több évre szólhat.

Nem hajthatnak át a Széchenyi lánchídon a turistabuszok és a teherautók 2020. január 4-től - közölte péntek reggel honlapján a BKK.

A korlátozás a dunai átkelő felújításáig tart, és az 5 tonnánál nehezebb járműveket érinti. A BKK menetrend szerint közlekedő járműveire nem vonatkozik.

A kerékpárok, személygépkocsik, kisbuszok, furgonok továbbra is áthaladhatnak a hídon, amelynek szerkezete folyamatos, napi rendszerességű

hídüzemeltetői ellenőrzés alatt van.

A híd állapotát az üzemeltető Budapest Közút az előírt hídvizsgálati rendben folyamatosan ellenőrzi. A közelmúltban elrendelt hídvizsgálati állapotjelentés is elkészült, amely megállapította, hogy az eddigieknél szigorúbban kell betartani a hídon meglévő súlykorlátozásokat.

A BKK az InfoRádió megkeresésére megerősítette az eddig ismert információkat, hozzátéve, a kisbuszok, a furgonok, a gyalogosok és az autósok is az eddig megszokott rendben használhatják a Lánchidat, a Budapest Közút feladata lesz az, hogy a szükséges ellenőrzést elvégezze.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület levegőbe röpíti a kérdést: ha a turistabuszok túl nehezek a hídnak, akkor a BKK járművei miért nem? Egy Facebook-posztban foglalták össze mindezt.

Az InfoRádió kereste az ügyben a Fővárosi Önkormányzatot, de egyelőre nem volt elérhető.

Nincs döntés a Lánchíd felújításáról

Karácsony Gergely és Gulyás Gergely közös tájékoztatóján a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa decemberi ülését követően elhangzott: a Lánchíd felújításával kapcsolatban nincs döntés, ennél a projektnél is pénzhiány van, ezért további párbeszédre van szükség.

A Lánchíd - és környékének - felújítása műszakilag régóta indokolt. A híd rekonstrukciójával kapcsolatos közbeszerzés elindult, de nem lehet lezárni, miután közel kétszer akkora árajánlat érkezett be, mint amennyi forrás erre a fővárosnál rendelkezésre áll.

A Fővárosi Közgyűlés május végén 23,4 milliárd forintban határozta meg a Lánchíd, az alagút és a pesti villamos-közúti aluljáró felújításának költségkeretét, a beérkező ajánlatok azonban jócskán meghaladták a vártat, a legalacsonyabb ajánlati ár is 12,41 milliárddal meghaladja a rendelkezésre álló keretet.

Szóba került, hogy a költségeket úgy próbálják csökkenteni, hogy az alagút felújítását későbbi időpontra halasztják.

A felújításról szóló kormányhatározat csak 18 hónapnyi lezárást engedélyez, de ez csak a közúti forgalom korlátozására vonatkozik, a felújítás időtartama 30 hónap.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×