Egyre többen reagálnak a Lánchídon átmenő forgalom korlátozásának hírére, ismert, a turistabuszok és a teherautók múlt szombat óta nem hajthatnak át a Belváros az I. kerülettel összekötő hídon, ami kritikus műszaki állapotban van.
Megszólalt az InfoRádióban a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke, Dorner Lajos is.
"Nem vagyunk hídmérnökök, de az intézkedés bevezetése furcsa: ha egyszer öttonnás korlátozás van, az öt tonnánál nehezebb
BKK-buszoknak sem szabadna átmenni,
a híd ugyanis nem tudja eldönteni, hogy kinek a busza megy át rajta és okoz neki nagy terhelést. A kormány is inkább úgy vélekedik, hogy ez nyomásgyakorlás, mintsem valós intézkedés" - véledett az egyesületi vezető, aki viszont arról is tud, hogy a hídmérnökök általános 5 tonnás lezárást akartak, de a városvezetés nem merte meglépni, hogy ne legyen közösségi közlekedés a hídon.
A Lánchíd állapotáról az a véleménye a VEKE-nek, hogy
a teherhordó elemek (lánc, tartószerkezet) rendben vannak, amivel baj van, az az útpálya, amit ki kéne cserélni,
ráadásul a kormány szabott egy olyan feltételt, hogy ezen 18 hónap alatt túl kellene esni.
"Már Tarlós István is kevesebbet kért a kormánytól, mint amit a BKK javasolt, csak úgy voltak vele, hogy nem kérnek olyan sokat, nehogy aztán a kormány ne adjon semmit" - vélekedett Dorner Lajos.
A 6 milliárd forint, amit sikerült a kormánytól "kiimádkozni", semmire sem elég
a VEKE szerint, még 20 milliárd forintnyi lehetne elegendő, az viszont biztos, hogy az ország egyik legfontosabb jelképe, a Lánchíd - amint Dorner Lajos fogalmaz - biztonságos átkelő legyen.
Ami a híd jövőjét illeti, a VEKE meghagyná a közösségi közlekedési funkciót a hídon, a felújítás idején a 16-os busz az Erzsébet hídon át járna, a 105-ös busz helyett pedig a 2-es metrót lehet választani.
Az InfoRádió a Lánchíd ügyében elérte Fürjes Balázs kiemelt beruházásokért felelős államtitkárt is.
"Egy politikai együttműködésben mindig lesznek egyetértések és viták. A Lánchíd ügyében nem pontosan értjük, mi lenne a kormányzat dolga, de még azt sem, hogy mi a helyzet, nem kaptunk szakszerű, írásos, alapos tájékoztatást a főváros részéről.
A Lánchíd fenntartója a főváros, az ő feladatuk ezt a felújítást elvégezni. Ha forráshiány van egy munkánál, a tulajdonos nagyon sok mindent tehet:
a közbeszerzési eljárás keretében tárgyalásokat kezdeményezhet az ajánlattevőkkel, egy külön körben egy szigorú, anoním, számítógépes árlicitet tarthat az árak lenyomása érdekében. Változtathat a műszaki tartalmon, optimalizálhatja azt, rengeteg eszköze van a fővárosnak. Egyetlenegy munkahelyen sem fogadnák el azt, hogy az ember a saját feladatkörében találkozik egy kihívással, és az egyetlen reakciója, hogy valaki más oldja meg helyette a nehézséget, annak a másnak pedig még információt sem ad. Várjuk, hogy a főváros saját hatáskörében mit tesz azért, hogy a helyzet rendezhető legyen."